Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 29, 2006

Οι άριστοι φοιτητές υποβαθμίζουν τα πανεπιστήμια!



Η περίπτωση της άριστης φοιτήτριας Πέρλας Σούση αποδεικνύει την πρόθεση της ελληνικής εξουσίας για καθήλωση του έλληνα πολίτη στην κατηγορία του βλάκα και -το πολύ- του μέτριου. Υποθέτω ότι έχουμε συναντήσει παρόμοιες περιπτώσεις στο περιβάλλον μας, αλλά αυτή εδώ ξεπερνά κάθε προηγούμενο. Μάλλον επειδή η Πέρλα έχει το θάρρος να πολεμά και όχι να εξαφανιστεί "ήσυχα" στα ξένα ρίχνοντας μαύρη πέτρα πίσω της, όπως έπραξαν άλλοι επιστήμονες στο παρελθόν, ούτε να χαθεί ανάμεσα στους μέτριους υποκρινόμενη την αφανή ηρωΐδα, ούτε να "επιμείνει ελληνικά" παραμένοντας στο χώρο των ΑΕΙ με κίνδυνο να συνεχίσει να υφίσταται το "σκάψιμο" του λάκκου γύρω της από τους "άξιους" συναδέλφους.

Εχω ένα λόγο παραπάνω να παρακαλέσω την Πέρλα να παραμείνει εκτός Ελλάδας, να μην επιστρέψει εδώ παρά μονάχα για διακοπές. Πέρλα, σε παρακαλώ, μη γυρίσεις!

Ολόκληρη η ηλεκτρονική επιστολή της Πέρλας Σούση προς τον Πρύτανη του Παν/μίου Πατρών:



Ημερομηνία: Thu, 21 Sep 2006 14:35:18 +0300
Θέμα: Απίστευτη ιστορία! Γιατί;

Αξιότιμε κύριε Πρύτανη,

Θα ήθελα πρώτα να εκφράσω το σεβασμό μου και τις ευχαριστίες μου που με δεχτήκατε στο γραφείο σας, για να ακούσετε το πρόβλημα που με έχει αναστατώσει και μου έχει προκαλέσει μεγάλη απογοήτευση. Παρακαλώ να μου επιτρέψετε να σας καταθέσω και γραπτώς αυτή μου την απογοήτευση λίγο πριν αναχωρήσω για το Παρίσι, όπου θα ξεκινήσω τη διδακτορική μου διατριβή στη Στοχαστική Γεωμετρία στην Ecole Normale Superieure με υποτροφία από τη Γαλλία (INRIA).

Ήδη, όπως γνωρίζετε, ολοκλήρωσα τις μεταπτυχιακές μου σπουδές στα Μαθηματικά και νοιώθω μεγάλη τιμή και επιστημονική ευθύνη, γιατί αυτός ο τίτλος μου απονεμήθηκε με Άριστα από το Πανεπιστήμιο του Cambridge, παρά το ότι μέχρι αυτή τη στιγμή το τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών, στο οποίο πραγματοποίησα τις προπτυχιακές μου σπουδές αρνείται να μου χορηγήσει το πτυχίο μου.

Κύριε Πρύτανη, όταν τελείωσα το Λύκειο και έδωσα τις Πανελλήνιες εξετάσεις, στις οποίες αρίστευσα, επέλεξα να εναποθέσω τα πρώτα μου Πανεπιστημιακά όνειρα και την αγάπη μου για τα Μαθηματικά, στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Πριν ολοκληρωθούν τρία χρόνια φοίτησης μου, δυστυχώς, είχα εξεταστεί με επιτυχία στα 39 μαθήματα που απαιτεί το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος Μαθηματικών με μέσο όρο 9,80. Στα τρία αυτά χρόνια είχα την τύχη να διδαχτώ τη μαθηματική σκέψη από καθηγητές, αληθινούς δασκάλους, που μου προσέφεραν όμορφες γνώσεις, αλλά είχα και την ατυχία να συναντήσω καθηγητές που μου προσέφεραν βαριές προσβολές.


Η ολοκλήρωση του συνόλου των εξεταστικών απαιτήσεων μέσα σε τρία χρόνια, αντί για χαρά και έπαινο, σηματοδοτήθηκε με την τρομερή φράση που μου είπε ο Πρόεδρος του Τμήματος Μαθηματικών, καθηγητής Π. Σιαφαρίκας: «Έτσι υποβαθμίζεις τη σχολή». Παράλληλα ο κύριος Χαλκιόπουλος της Γραμματείας με αποκάλεσε παράνομη, γιατί τελείωσα νωρίτερα. Να σημειώσω ότι είχα εγγραφεί και εξεταστεί σε όλα τα μαθήματα με καθόλα νόμιμο τρόπο και εγκεκριμένο από τη Γραμματεία.


Λίγες μέρες πριν, με τη συμπλήρωση τετραετίας από την εγγραφή μου, ήρθα πάλι στην Πάτρα και εξετάστηκα σε δύο ακόμη μαθήματα όπως μου υπεδείχθη από τη Γραμματεία, παρά το ότι είχα συμπληρώσει τον απαιτούμενο αριθμό μαθημάτων για τη λήψη πτυχίου. Στη συνέχεια ζήτησα στη Γραμματεία να κάνω αίτηση για χορήγηση πτυχίου, όμως μου απάντησαν ότι δεν μπορώ να το πάρω γιατί η εξέταση στα δυο επι πλέον μαθήματα πρέπει να είναι επιτυχής και επίσης ότι τα μαθήματα αυτά θα πρέπει να συμπεριληφθούν στο πτυχίο. Ακόμα μου είπαν ότι το θέμα πρέπει να περάσει από διοικητικό συμβούλιο για να αποφασίσουν αν θα μου δώσουν πτυχίο.

Αυτό σημαίνει ότι θα είμαι η μοναδική φοιτήτρια του Μαθηματικού που υποχρεούμαι να εξεταστώ επιτυχώς σε 41 μαθήματα ενώ όλοι οι άλλοι σε 39.
Μου αφαιρούν επίσης το δικαίωμα να επιλέξω ποια μαθήματα επιλογής θέλω να συμπεριληφθούν στο πτυχίο μου, όπως βάσει νόμου προβλέπεται για όλα τα ΑΕΙ της χώρας.

Κύριε Πρύτανη, αδυνατώ να σας περιγράψω τα συναισθήματά μου όπως μέχρι αυτή τη στιγμή έχουν διαμορφωθεί από αυτό που θα τολμήσω να αναφέρω ως εμπαιγμό της προσπάθειας και της αγάπης μου για τα Μαθηματικά. Δεν ξέρω σε ποιες ενέργειες να προβώ προκειμένου να μου αποδοθεί αυτό το οποίο μου ανήκει!

Κρατώντας μέσα μου τις όμορφες γνώσεις που μου έχουν προσφέρει ορισμένοι καθηγητές που είχα την τύχη να συναντήσω στις σπουδές μου, σας εκφράζω και πάλι τις ευχαριστίες μου και το σεβασμό μου.

Πέρλα Σούση
Πρώην φοιτήτρια Πανεπιστημίου Πατρών
Κάτοχος Part III Cambridge(Distinction)
Υποψήφια Διδάκτωρ ENS

Από το σχετικό άρθρο στο "ΕΘΝΟΣ"

29 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Έχουμε τρόπο να την βοηθήσουμε; Π.χ. έχει μήπως ζητήσει να "βομβαρδίσουμε" με e-mail τον πρύτανη;

Rodia είπε...

Να τη βοηθήσουμε ως προς τι Μπαμπάκη μου; Να πάρει το πτυχίο της και να γίνει μια καθηγήτρια μαθηματικών σε λύκειο ή σε γυμνάσιο ή -στη χειρότερη περίπτωση!- να διοριστεί βοηθός σε ΑΕΙ και να πρηστεί ώσπου να κατακτήσει μια έδρα αναπληρωτού καθηγητή λίγο πριν πάρει σύνταξη;

Αυτό ΔΕΝ είναι βοήθεια, είναι χαντάκωμα!!!

Η Πέρλα έχει βρει το δρόμο της και αυτό που χρειάζεται μονάχα είναι οι ευχές μας για ένα καλύτερο μέλλον, η αγάπη μας με την προτροπή ΝΑ ΜΗ ΓΥΡΙΣΕΙ ΠΙΣΩ παρά μονάχα να έρχεται για διακοπές. Και στη κορούλα μου το ίδιο έχω ευχηθεί ξέρεις.. και μη διστάσεις να το ευχηθείς στο γιο σου, ότΑΝ έρθει η ώρα.. ΑΝ το επιθυμεί το παιδί, μη του εναντιωθείς.. η ζωή είναι δική του, ε

σμουτς!:-)

..και.. όσοι μείναμε τα είδαμε τα μαντάτα μας..

Stelios Frang είπε...

Σε ένα άλλο blog για το ίδιο θέμα γίνεται λόγος για κάποιο ανιψιό. Υπάρχει κάποιο παρασκήνιο που δεν ξέρουμε ή πρόκειται για παραπληροφόρηση?

Ανώνυμος είπε...

Aυτό είναι το κακό με πολλά Ελληνικά Πανεπιστημια. Αντί να χαίρονται, που μια φοιτήτρια κατόρθωσε να εκμετελευτεί στο έπακρο τις γνωστικές ευκαιρίες που της πρόσεφερε το ίδρυμα....
Τι να πει κανείς!

Ανώνυμος είπε...

Mόνο εδώ συμβαίνουν αυτά..

An-Lu είπε...

Η ιστορία αυτή αποδεικνύει για νιοστή φορά τι μικρονοϊκά και κομπλεξικά ανθρωπάρια καταλαμβάνουν τους πρυτανικούς θώκους.....



Οντως, ΝΑ ΜΗΝ ΓΥΡΙΣΕΙ η Πέρλα....

Ανώνυμος είπε...

"Να τη βοηθήσουμε ως προς τι Μπαμπάκη μου; Να πάρει το πτυχίο της και να γίνει μια καθηγήτρια μαθηματικών σε λύκειο ή σε γυμνάσιο (...)"

:^(
Δίκιο έχεις. Μιζέρια. Σκέτη μιζέρια.

Rodia είπε...

Για την ανικανότητα των καθηγητών ΑΕΙ θέλω να αναφέρω κάτι που αφορά το μαθηματικό τμήμα του παν/μίου Ιωαννίνων. Ακουσα ότι συγκεκριμένος καθηγητής απορρίπτει το 93% των φοιτητών. Αν συμβαίνει πράγματι αυτό, νομίζω ότι η ανικανότητα δεν είναι προνόμιο των φοιτητών του μονάχα, ε

..εκτός κι αν συμβαδίζει με την τρέχουσα κατάσταση.. να μην υπερφορτώνει δλδ το εκπαιδευτικό σύστημα με ανέργους πτυχιούχους..

suigenerisav είπε...

Θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω με τη θέση που εκφράστηκε: το ζήτημα δεν είναι [ΜΟΝΟ] οι επιλογές και το έννομο δικαίωμα μιας καταφανώς εξαιρετικής φοιτήτριας με ιδιαίτερες δεξιότητες να λάβει το πτυχίο της από το (δημόσιο) ελληνικό ΑΕΙ στο οποίο ευδοκίμως φοίτησε.
Πιθανότατα, η αξιόλογη αυτή νεαρή επιστήμων να επιλέξει [περίπου 'εκούσα-άκουσα'..] να παραμείνει εκτός της ελληνικής επικράτειας και της στοργικής της Academia..

Και ίσως να είναι πράγματι το καλύτερο για μια αξιοσημείωτα λαμπρή φοιτήτρια στην προσδοκία μιας ανάλογης καριέρας.

IMHO, το μείζον -σε συλλογικό επίπεδο- ζήτημα είναι οι θεσμικές ΑΓΚΥΛΩΣΕΙΣ, η ΠΑΡΑΝΟΙΑ, η -ασυστόλως- απαξιωτική συμπεριφορά που της επιφύλαξαν οι επίσημες αρχές του Παν/μίου, για να μην αναφερθώ στην άμετρη ΚΑΦΡΙΛΑ από μέρους των ίδιων φορέων ..
Και ναι, η ύπαρξη όλων αυτών των εκφυλιστικών φαινομένων στο χώρο που υποτίθεται ότι διακινεί τη επιστημονική γνώση και το ακαδημαϊκό ήθος, είναι ΘΕΜΕΛΙΑΚΟ ζήτημα.
Για πολύ κόσμο ακόμα..

Δύο στοιχεία με ώθησαν να πάρω δημόσια αυτή τη θέση. Το ένα, είναι ότι έχω βρεθεί σε ανάλογη mutatis-mutandis θέση με την Πέρλα όχι πολλά-πολλά χρόνια πριν. Γνωρίζω καλά στο πετσί μου αντίστοιχες καταστάσεις παράνοιας και τα προσωπικά αδιέξοδα που προκαλούν..
Ούτε στον εχθρό μου...
Το έτερο είναι η συναφής εμπειρία μου από την 'άλλη μεριά' του φράχτη.
Έχοντας διδάξει ως πρόσφατα ως συμβασιούχος καθηγητής σε δημόσιο ΑΕΙ, αισθάνομαι -όχι για πρώτη φορά- αηδία, οργή και λύπη για αυτή την απάραδεκτη κατάσταση [αδιαφάνεια, οργανωτική ανελαστικότητα, υπερβάλλων σχολαστικισμός, φοβία στο διαφορετικό, διοικητική ανεπάρκεια, κλπ, κλπ..], που διαιωνίζεται με την ανοχή πολλών από εμάς..
Πιστέψτε με, όμως, συνήθως δεν αφορά ένα και μόνο άτομο [π.χ. πρύτανις, υπεύθυνος γραμματείας, κλπ], όσο ένα σάπιο, αναποτελεσματικό και ξεφτιλισμένο σύστημα-πραγματική τροχοπέδη ή και θηλειά για κάποιους..
(:

(Καλή τύχη Πέρλα-ότι κι αν κάνεις!)

ovi είπε...

:) τι να πω; τα έχω πει πολλές φορές. μακριά, ουτε για διακοπες!!!

advocatus diaboli είπε...

Και μετά, θα έρθει εδώ να διδάξει. Και θα την καρφώνουν οι συνάδελφοί της ότι χρησιμοποιεί εξωσχολικά βιβλία (δε μιλάω για βοηθήματα, μιλάω για βιβλία κανονικά. π.χ. για τις εκδόσεις της Διεθνούς Μαθηματικής Εταιρείας- έχει συμβεί σε φίλη μου). Και θα ξεχάσει τι θα πει επιμόρφωση και πρωτοβουλία. Και δεν θα ξεχωρίζει από τον σωρό.
Ε, όχι, καλά λέτε. Να μείνει εκεί.

Rodia είπε...

Μου κάνει εντύπωση πάντως το ότι οι περισσότεροι έλληνες που επιστρεφουν μετά από καριέρα σε ξένες χώρες διατηρούν τη φλόγα της επιθυμίας να βοηθήσουν στην αλλαγή της κακομοιριασμένης νοοτροπίας, να βοηθήσουν προς την κατεύθυνση της προόδου.
Τι συμβαίνει με αυτούς; Διορίζονται κάπου και ή επιμένουν και τους "εξαφανίζουν" οι καλοί "συνάδελφοι" ή ξαναφεύγουν ή συμβιβάζονται και χάνονται.
Υπάρχουν βέβαια και μερικοί που αντιμετωπίζουν ως κάτι τι το γραφικό την κατάσταση εδώ πέρα, όπως π.χ. η κυρία Αρβελέρ, και διορθώστε με αν κάνω λάθος, η οποία όμως δεν διεκδίκησε κομμάτι της ελληνικής "επιστημονικής πίτας" και έτσι παραμένει στο απυρόβλητο.

"Η Ελλάδα τρώει τα παιδιά της" είναι η κοινή διαπίστωση. Το πρόβλημα όμως δεν είναι τόσο απλό, ώστε να χωράει σε ένα τσιτάτο. Οι ρίζες είναι βαθειές.

Ανώνυμος είπε...

Για αυτό φεύγουν όλοι, και μένουν οι άχρηστοι εδώ, και η κατάσταση δεν θα βελτιωθεί ποτέ. Εγώ διαφωνώ, μακροσκοπικά τουλάχιστον, να φεύγουν όλοι απογοητευμένοι (σχεδόν πανικόβλητοι) από αυτήν τη χώρα. Και όσοι μένουν εδώ, να μην ασχολούνται απλά. Αυτή είναι η καλύτερη άμυνα που έχουμε? Το μόνο σχόλιο που μου άρεσε ήταν του mpampaki.

Takis Konstantopoulos είπε...

Μόλις πριν λίγο έστειλα το παρακάτω κείμενο στο Πανεπιστήμιο Πατρών.

Τακης Κωνσταντόπουλος

*Πρώην* καθηγητής Τμ. Μαθηματικών Πανεπ. Πατρών
(παραιτειθείς ακριβώς διότι το Τμήμα δίνει περισσότερη σημασία σε γραφειοκρατίες παρά στα Μαθηματικά)
---------------------------------

30-09-2006

Προς τα μέλη της Ακαδημαϊκής Κοινότητας Πανεπιστημίου Πατρών


Με θλίψη τις τελευταίες μέρες διαπιστώνω, ότι συνεχίζεται η ταλαιπωρία, στην οποία έχει υποβληθεί η φοιτήτρια κα Πέρλα Σούση (Εφημερίδες Έθνος 27-09-06 και Κόσμος 29-09-06). Η εν λόγω φοιτήτρια του Τμήματος Μαθηματικών Πανεπιστημίου Πατρών (2002-2004) επεράτωσε επιτυχώς 39 μαθήματα (δηλ. όσα ακριβώς απαιτούνται) για την απόκτηση του Πτυχίου Μαθηματικών, πήρε Master’s σε Pure Mathematics στο Cambridge και τώρα ξεκινά την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής με υποτροφία του Γαλλικού Κράτους στην Ecole Normale Superieure (Παρίσι). Σημειωτέον ότι στην Πάτρα τελείωσε τις εξετάσεις όλων των μαθημάτων σε 3 έτη με βαθμολογία 9,8 (μέσος όρος), ενώ στο Cambridge ο βαθμός της ήταν ο υψηλότερος δυνατός (distinction).

Διετέλεσα καθηγητής στο Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών επί 3 έτη (2002-2004), διευθυντής του Τομέα Πιθανοτήτων και μέλος του ΔΣ (2003). Η κα Σούση συνέπεσε να είναι φοιτήτριά μου στα προπτυχιακά μαθήματα: Γραμμική Άλγεβρα, Θεωρία Πιθανοτήτων και Στοχαστικές Διαδικασίες. Εκτός τούτων, εντός της τριετίας παρακολούθησε και μεταπτυχιακό μάθημά μου, μη περιλαμβανόμενο στα απαιτούμενα 39, με άριστη απόδοση.

Το Πανεπιστήμιο Πατρών βεβαίως την επαινεί. Το Πτυχίο της όμως δεν το δίνει, αφού το Τμήμα Μαθηματικών δεν συναινεί. Ισχυρίζεται (ή ερμηνεύει «αρμοδίως») διάφορα, ανάξια κάθε αναφοράς.

Ποιά είναι η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ αποστολή ενός ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ;
Είναι η προώθηση της Επιστήμης και των νέων Επιστημόνων;

Γνωρίζω ότι κάποια μέλη ΔΕΠ του Πανεπιστημίου υπηρετούν ευσυνείδητα την Επιστήμη και έχουν βοηθήσει/ενθαρρύνει/εμπνεύσει νέους Επιστήμονες.
Ωφείλουν άραγε τα μέλη αυτά--αντί να σιωπούν--να επισημάνουν στους αρμοδίους του Τμήματος Μαθηματικών ότι η προώθηση της Έρευνας όχι μόνο δεν επιτρέπει την τεχνητή δημιουργία εμποδίων αλλά απαιτεί και την άμεση άρση τυχόν υπαρχόντων;


Τάκης Κωνσταντόπουλος
Καθηγητής Θεωρίας Πιθανοτήτων
Πανεπιστήμιο Heriot-Watt, Εδιμβούργο
takis@ma.hw.ac.uk
http://www.ma.hw.ac.uk/~takis

Takis Konstantopoulos είπε...

Αγαπητή Μαρίνα,

Υπηρέτησα στο Πανεπιστήμιο Πατρών επί 3 έτη (μετά από πολύχρονη ακαδημαϊκή καριέρα στην Αμερική). Κατάλαβα ότι είναι αν δεν ασχοληθείς με την πολιτική, με τη γραφειοκρατία, με διάφορες μικρότητες που ξεκινούν από το να φωνάζεις ως μικροπωλητής σε μια συνέλεύση καθηγητών έως στο να κάνεις τον σπουδαίο στους φοιτητές, τότε πρέπει να καταβάλεις μεγάλο κόπο για να διατηρηθείς σε κάποιο επιστημονικό επιπεδο.

Και επειδή δεν είχα χρόνο να αναπτύξω τις ικανότητες που απαιτούνται, ενώ παράλληλα το μόνο που με ενδιαφέρει είναι η καθαρή και ορθολογιστική σκέψη, έφυγα και πάλι προς τα έξω.

Κατά την παραμονή μου στην Πάτρα γνώρισα κάποιους καλούς φοιτητές τους οποίους και προώθησα (ελπίζω) επιστημονικά, όχι μόνο δείχνοντάς τους ότι τα Μαθηματικά είναι ό,τι πιο όμορφο μπορούμε να παραγάγουμε (όπως, π.χ., μια συμφωνία του Mahler) αλλά και προειδοποιώντας τους ότι αυτή η ομορφιά μπορεί άμεσα να μετατραπεί σε ασχήμια αν δεν ειδωθεί από το σωστό πρίσμα. Υπέδειξα στους φοιτητές ότι πρέπει να αποφεύγουν εκείνα τα "πανεπιστημιακά συγγράμματα" (διανείμονται δωρεάν) που τους προκαλούν βλάβη στον εγκέφαλο.
Τους είπα ποιά είναι αυτά και γιατί είναι γεμάτα λάθη, ανακρίβειες και επιστημονικές ασυναρτησίες.

Η πλειοψηφία δεν επείσθη, διότι έχει ήδη πάρει το δρόμο προς τον πυθμένα. Κάποια μειοψηφία όμως, όπως η εν λόγω φοιτήτρια, κατάφερε, με πολύ κόπο, να πάει μπροστά.

Ξέρεις τι δύναμη χρειάζεται να διατηρήσεις την αγάπη σου για την Επιστήμη ενώ σε αναγκάζουν να διαβάσεις και να δώσεις εξετάσεις βασισμένες σε (1) παραδόσεις ανθρώπων που έχουν αναγάγει τα Μαθηματικά σε ανιαρές πράξεις και (2) σε συγγράμματα τα οποία είναι ντροπή για τα Μαθηματικά?

Αυτή τη δύναμη την είχαν πολύ λίγοι φοιτητές.

Το λυπηρό (τραγικό) είναι ότι κανείς δε μιλά. Και βλέπεις τι γνώμη έχει ο κόσμος για τα Μαθηματικά: "Μα, τι μπορεί να κάνεις; Μόνο δάσκαλος σε σχολείο η προαγωγός της παραπαιδείας μπορεί να είσαι", λένε.

Να πω και κάτι ακόμα πιο λυπηρό;
Η κατάσταση χειροτερεύει όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς.

Η διαφορά είναι ότι στην Ελλάδα, ακόμα, υπάρχουν πολλά παιδιά με ζήλο και ιδέες. Όταν όμως μπουν στα πανεπιστήμια, το σύστημα (εμείς δηλαδή οι καθηγητές) φροντίζει να τις εξαφανίσει.

Τάκης Κωνσταντόπουλος

S G είπε...

και αναρωτιομουν γιατι κανενας στην Ελλαδα δεν τελειωνει πριν απο τα 4 χρονια σπουδων!

αυτοι οι ανθρωποι ειναι τοσο ιδεοληπτικοι που θα αρνουνταν διδακτορικο στον Αινσταϊν...

Katerina ante portas είπε...

H μεγάλη μου κόρη παραλίγο να την πάθει έτσι γιατί ήταν έτοιμη για πτυχίο στο 7ο εξάμηνο, όταν της σφύριξαν το μυστικό να "καθυστερήσει" την πρόοδό της για να είναι εντός 4ετίας..
Και αυτό το παιδί διακρίθηκε στο εκτός Ελλάδος μεταπτυχιακό του..

Η Ελλάδα/Κρόνος που τρώει τα παιδιά της..
-Kαλή επιτυχία στην Πέρλα, που βεβαίως βεβαίως το κατεστημένο θα την αναγνωρίσει μετά, σε κάποια χρονάκια..

Ανώνυμος είπε...

Άργησα να γράψω εδώ για να διευκρινίσω κάποια πράγματα, γιατί βρίσκομαι στο Παρίσι και δεν είχα internet μέχρι τώρα.
Θα σας γράψω συνοπτικά τα όσα αφορούν το θέμα του πτυχίου μου:
Πέρσι τον Ιούνιο είχα περάσει επιτυχώς όλα τα μαθήματα (39 σε αριθμό) που απαιτούνται για τη λήψη πτυχίου. Αν τότε ήμουν τέταρτο έτος, θα είχα ήδη το πτυχίο μου χωρίς κανένα πρόβλημα. Είχα ήδη κάνει αίτηση στο Cambridge και εκεί με δέχτηκαν τελικά μόνο προσκομίζοντάς τους αναλυτική βαθμολογία με τα 39 μαθήματα που είχα περάσει, χωρίς να τους ενδιαφέρει αν έχω το “χαρτί” (πτυχίο). Σπούδασα λοιπόν εκεί για ένα χρόνο και τον Ιούνιο πήρα το Master μου με “Άριστα”. Στο μεταξύ είχα κάνει αίτηση για διδακτορικό στο Παρίσι, όπου με δέχτηκαν και με πλήρη υποτροφία μάλιστα.
Τώρα λοιπόν ζητάω το πτυχίο μου από το ελληνικό πανεπιστήμιο, μιας και έχουν συμπληρωθεί 4 χρόνια από όταν μπήκα στο μαθηματικό. Και μου ζητάνε να έχω εξεταστεί επιτυχώς σε 41 μαθήματα, ενώ όλοι οι άλλοι φοιτητές σε 39.
Ο Πρύτανης και ο Γενικός Γραμματέας του Πανεπιστημίου με έχουν διαβεβαιώσει προφορικά ότι δικαιούμαι να πάρω το πτυχίο μου, όμως η Γραμματεία και ο κ. Σιαφαρίκας, πρόεδρος του Μαθηματικού, δε συμφωνούν και μου δημιουργούν το πρόβλημα.
Το email μου είναι perlasousi@gmail.com

Rodia είπε...

Να ξαναγράψω και εδώ τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις από το επόμενο ποστ, όπου, όποιος επιθυμεί μπορεί να εκφράσει τις απόψεις του:

Πρύτανης:

Σταύρος Κουμπιάς, koubias@ee.upatras.gr

Πρόεδρος Τμήματος Μαθηματικών:

Παναγιώτης Σιαφαρίκας, panos@math.upatras.gr


..και να συμπληρώσω ένα ερώτημα προς τον κ. Σιαφαρίκα -και ΑΝ θέλει, απαντά: ΓΙΑΤΙ..???..

.

Rodia είπε...

Α! και.. ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΠΕΡΛΑ!:-)

..ό,τι μπορουμε κάνουμε..

Rodia είπε...

Ενα θερμό ευχαριστώ στην Πέρλα Σούση και στον Τάκη Κωνσταντόπουλο για την ελπίδα που δίνουν σε μας όλους που παραμένουμε και παλεύουμε με όποια δύναμη διαθέτουμε μήπως και αλλάξει κάτι τι προς το καλύτερο, μήπως πάψουν οι ψεύτικες δικαιολογίες και τα κολλήματα στα τυπικά και τα ανούσια, όσον αφορά τα ζητήματα της Παιδείας -τουλάχιστον.

Το άδικο και τη βλακεία πολεμάμε, τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο. Για τα παιδιά μας και για τα παιδιά που ακολουθούν. Υπέρ μιας Παιδείας ελεύθερης από μαραζωμένα μυαλά και συμβάσεις, Υπέρ της ελεύθερης έκφρασης του ανθρώπινου νού, Υπερ της Επιστήμης και της Λογικής.

:-) σμουτς!

Ανώνυμος είπε...

ο Τάκης Κωνσταντόπουλος και η Πέρλα έχουν απόλυτο δίκιο, έχουν δεί τι συμβαίνει στο πανεπιστήμιο και ειδικά στο τμήμα οπου φοιτώ και εγώ, το Μαθηματικό Πάτρας, οπου είναι το μέρος οπου όποιος αγαπάει τα μαθηματικά γίνονται επίμονες προσπάθειες να του τα απομυθοποιήσουν, να τα στρεβλώσουν και τελικά να τα μισήσει. όποιος προσπαθήσει να αλλάξει την κατάσταση συνήθως τον αναγκάζουν να αποχωρήσει.

Το θέμα της Πέρλας, είναι ένα παράδειγμα της τυπολατρείας που επικρατεί, η εκδίκηση της μετριότητας απέναντι στην διάνοια (όταν λέω μετριότητα δεν εννοώ κανέναν φοιτητή..).

Rodia είπε...

Τελικά peeping tom, τι λένε για πόλεμο μεταξύ θρησκειών.. Μεταξύ εγκεφάλων γίνεται ήδη. Η επέλαση των βλακών είναι γεγονός.
..και υπερτερούν να πάρει! ΚΟΥΡΑΓΙΟ!

σμουτς!:-)

Takis Konstantopoulos είπε...

Μαρίνα, θα ήθελα να προσθέσω τα εξής:

Η ελευθερία στην οποία αναφέρεσαι είναι δύσκολο πράμα. Θέλη τόλμη (θυμάσαι το Ρήγα Φεραίο...) Εκείνο που είναι πολύ εύκολο, και βολικό, είναι να σκύβουμε το κεφάλι μας και να υποτασσόμαστε σε κανόνες, νόμους, συμβάσεις. Ξέρεις πόσους "επιστήμονες" γνωρίζω ΔΙΕΘΝΩΣ (όχι μόνο στην Ελλάδα) που είναι βολεμένοι με την ερευνούλα τους στην περιοχούλα τους και διδάσκουν χρησιμοποιώντας τα βιβλιαράκια τους, τις συμβασούλες τους, τα συμβολάκια τους και δεν τολμούν να κοιτάξουν πέρα από τη μύτη τους?

Ξέρεις πως τους αναγνωρίζεις αυτους, αν δεν είσαι στον τομέα τους?

Το αφήνω αυτό σαν ερώτημα στους αναγνώστες και θα επανέλθω σύντομα.

Ανώνυμος είπε...

Χωρίς να θέλω να αλλάξω τη ροή της κουβέντας, να προσθέσω πως ο κος Σιαφαρίκας είναι και Πρόεδρος στην Διοικούσα επιτροπή του ΕΑΠ(Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο).
Ως φοιτητής του ΕΑΠ μπορώ να σας βεβαιώσω ότι υπάρχει πλήθος παραπόνων για τον τρόπο διοίκησης του ΕΑΠ απο τον συγκεκριμένο κύριο.(στο ΕΑΠ ακόμα έχουμε διοικητές και όχι Πρυτάνεις).
Αν επισκεφθείτε το forum του ΕΑΠ και διαβάσετε ένα απο τα πολλά topic που υπάρχουν σχετικά με τα προβλήματα στο ΕΑΠ θα καταλάβετε απο μόνοι σας την ποιότητα του Κου Σιαφαρίκα.
Πάντως απο "κομματικές" δημόσιες σχέσεις τα πάει καλά:

- Πρύτανης Παν.μιου Πατρών
- Δοικητής στο ΕΑΠ

Rodia είπε...

Για να μη ξεφεύγουμε και βαράμε το σαμάρι αντί για το υποζύγιο, ο καθηγητής Π. Σιαφαρίκας είναι Πρόεδρος του Τμήματος Μαθηματικών στο Παν/μιο Πατρών και όχι Πρύτανης. Το... υποζύγιο, στην περίπτωση που εξετάζεται με αφορμή το φλέγον θέμα του ποστ, είναι ο κανονισμός του Τμήματος Μαθηματικών του Παν/μίου Πατρών και η αδυναμία του Προέδρου του να δώσει λύση χωρίς να μειώνει το ήθος και χωρίς να θέτει υπό αμφισβήτηση τις επιδόσεις της άριστης φοιτήτριας Πέρλας Σούση, δεδομένου ότι μια σημερινή αντιμετώπιση θα δώσει λύση και σε επόμενα φαινόμενα και, πιθανότατα, θα ενεργοποιήσει και άλλους φοιτητές προς το άριστα.

..και το θέμα μας δεν είναι ο κ. Σιαφαρίκας, αλλά οποιοσδήποτε κύριος βρισκεται σε θέση όπου ασκεί εξουσία με το ΓΡΑΜΜΑ του νόμου (ή κανονισμού, ή ή, κλπ) χωρίς να δίνει διεξόδους και λύσεις σε προβλήματα τα οποία δεν θα ήταν προβλήματα αν τα αντιμετώπιζε (με τρόπο που θα πρότεινε ο ίδιος ή άλλος) σύμφωνα με το ΠΝΕΥΜΑ του νόμου (ή κανονισμού, ή ή, κλπ)..

Το ζητούμενο, νομίζω, είναι να εξευρεθεί λύση στο αδιέξοδο(???) της φοιτήτριας, με τρόπο ώστε να αντιμετωπιστούν παρόμοια φαινόμενα στο μέλλον, τα οποία ΔΕΝ θα υποτιμούν την προσπάθεια των νέων και ΔΕΝ θα εκθέτουν ολόκληρα ΑΕΙ στην εύκολη απαξίωση.

:-)

ΣΗΜ. 1. Η λέξη "αδιέξοδο" συνοδεύεται από ερωτηματικά επειδή πιστεύω ότι η συγκεκριμένη επιστήμων έχει βρει το δρόμο της, δεν βρίσκεται δλδ σε αδιέξοδο, και με τη δημοσιοποίηση όσων υπέστη και υφίσταται (το θέμα "πτυχίο δεν έχει λήξει) βοηθά στο να ανοίξουν νέοι δρόμοι και για επόμενες περιπτώσεις ικανών ανθρώπων επιστημόνων που αδικούνται από παρωχημένους (ή σχετικώς αμελέτητους) κανονισμούς.

ΣΗΜ. 2. Η θέση του κ. Σιαφαρίκα στο ΕΑΠ αντικατοπτρίζει την κυβερνητική βούληση, μια και έχει ΔΙΟΡΙΣΤΕΙ εκεί περα και δεν έχει εκλεγεί και αυτή η ιδιότητά του δεν αφορά το θέμα μας.

Ανώνυμος είπε...

Πέρλα, καλή δύναμη, όπως παρατήρησε και ένας φίλος που του είπα για την περίπτωση σου, πρώτα θα τελειώσεις το Postdoc και μετά θα πάρεις πτυχίο.
Αυτό που δεν έχει καταλάβει κανένας, είναι ότι κανείς πια δεν σου ζητάει το πτυχίο για να κάνεις οτιδηποτε. Το μόνο που καταφέρνουν με το να μη σου δίνουν (καταχρηστικά) το πτυχίο είναι να εκτίθενται οι ίδιοι εντός και εκτός συνόρων.

Κλέαρχος Λουκόπουλος

Ανώνυμος είπε...

Για άλλη μια φορά αποδείχτηκε πανηγυρικά το άισχος, η αηδία, η ξεφτίλα και η αγκύλωση που υπάρχει στα ελληνικά πανεπιστήμια. Δεν υπάρχουν λόγια να περιγράψεις αυτό που συμβαίνει και θα συνεχίσει να συμβαίνει από τη στιγμή που μερικοί έχουν δει τα πανεπιστήμια σαν τσιφλίκια τους. Μπράβο στην κοπέλα. Είναι άξια συγχαρητηρίων για την προσπάθειά της. Εξωτερικό και πάλι εξωτερικό.

Μια είναι η λύση...βούρδουλας βρεγμένος με καρφιά...

Ο αγανακτισμένος

ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΡΕΤΟΣ είπε...

Το πρόβλημα έχει ευρύτερες διαστάσεις. Τις εκφράζω στο http://panaretos.blogspot.com
Εκφράζω τις ευχές μου στην Πέρλα για επιτυχία στη καριέρα της και να ξεχάσει γρήγορα αυτή την ατυχή περιπέτεια.