Τετάρτη, Ιανουαρίου 03, 2007

αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος



Διαφωνώ με την κίνηση που γίνεται εναντίον της αναθεώρησης του άρθρου 16 του Συντάγματος. Η κρατικοδίαιτη εκπαίδευση έχει καταντήσει μονοπώλιο. Ισως ο ανταγωνισμός να τη σώσει ίσως και να τη καταποντίσει, αδιάφορο. Ζητώ παιδεία για τα παιδιά, τους νέους, τους ενήλικες. Τα κρατικά πανεπιστήμια με την ανεπάρκειά τους, τόσο σε υλικό όσο και σε πνευματικό απόθεμα, με έχουν απογοητέψει. Εδώ και πενήντα χρόνια που παρακολουθώ στενά τις "εξελίξεις" μόνο εξέλιξη του εκπαιδευτικού τομέα δεν είναι.

..δεν ζητώ συγνώμη που διαφωνώ μόνο λυπάμαι την κατάντια μας..

Γιατί να πιστέψω ότι η στενομυαλιά θα διορθωθεί αυτομάτως αν πολεμηθεί μια νέα ελπιδοφόρα διέξοδος..?

..και.. όταν γραφόταν το άρθρο 16 του Συντάγματος, αμελήθηκε η αναφορά στο νεποτισμό, την αναξιοκρατία, την ευνοιοκρατία, την επίπλευση των φελλών, το βόλεμα των ημετέρων, την υποτίμηση και απαξίωση των ικανών (που έφευγαν και φεύγουν στην εσπερία) κλπ κλπ κλπ..

Δεν με απασχολεί ποιος την ζήτησε ούτε ποιος θα τη συντάξει. Ο,τιδήποτε θα είναι καλύτερο από αυτό που ισχύει σήμερα. Αρκετά αιμορραγεί η χώρα μας διώχνοντας το φρέσκο αίμα του πνεύματος και της επιστήμης στα ξένα.




ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΩΡΑ



-------------
ΣΗΜ. δεν έχω λόγους προσωπικούς, τα παιδιά μου εδώ σπούδασαν, εδώ σπούδασα και'γώ και γνωρίζω τι θα πει κρατικό πανεπιστήμιο, από το κακό στο χειρότερο και στο χείριστο με βήμα τροχάδην πάμε.

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Όχι στην ιμπεριαλιστική επίθεση στα δικαιώματα της νεολαίας!

Προαπαιτούμενα - βάσεις - ακριβές σπουδές, αυτοί είναι οι φραγμοί μέσα στις σχολές!

Όλα τα λεφτά όλα τα κιλά! (Άσχετο αλλά μέσα στο πνεύμα).

Σοβαρά τώρα, μόνο το αντίπαλο δέος των ιδιωτικών ΑΕΙ ίσως σώσει τα ελληνικά ΑΕΙ από την υποβάθμιση. Τουλάχιστον έτσι θα μπορούν να δέχονται λιγότερους εισακτέους χωρίς πολιτικό κόστος, οπότε που ξέρεις μπορεί και να βελτιωθεί η κατάσταση.

Τώρα πως θα καταπολεμηθεί η κληρονομική καθηγεσία® (κατά το κληρονομική δημοκρατία®) είναι ένα θέμα προς διερεύνηση.

Ντροπαλός είπε...

Καλημέρα-καλή χρονιά,
Η αναθεώρηση αποτελεί μια καλή ευκαιρία για να βελτιωθούν τα πράγματα στο δημόσιο πανεπιστήμιο και για να καταδειχθεί στις άλλες "ανώνυμες οντότητες", ποιές είναι αξιόλογες και ποιές όχι.
Όλη αυτή η αντίδραση στην αναθεώρηση του άρθρου 16, νομίζω ότι είναι διαστρέβλωση της έννοιας της ισότητας: αντί να υπάρχει αγώνας για ισότητα προς τα πάνω, υπάρχει για ισότητα προς τα κάτω :-(

Ανώνυμος είπε...

Καλησπερα, καλη χρονια.
Δεν γνωριζω τι λεει το αρ. 16, ετσι δεν μπορω να παρω ακριβη θεση. Δεν νομιζω οτι μια ιδιωτικη (ανωτατη) παιδεια θα ελυνε αυτοματως το προβλημα. Το να διατηρηθει το σημερινο χαλι ομως, παλι με βρισκει αντιθετο.

Τεμπελης και ξενοδουλος οπως ειμαι, προτεινω να αντιγραψουμε δοκιμασμενες λυσεις απ' εξω - αντι να εφευρισκουμε δικες μας. Για παραδειγμα θα μπορουσε το κρατος να επιτρεψει και δημοσια και ιδιωτικα πανεπιστημια. Θα μπορουσε να βαλει καποια (αυστηρα) κριτηρια ποιοτητας. Οποιο ιδρυμα τηρει τα κριτηρια, εχει αναγνωριση των πτυχιων του. Τα υπολοιπα οχι.

Τα δημοσια παν/μια θα τρεφονται μεν απο το κρατος αλλα θα ειναι οσο γινεται πιο ανεξαρτητα. Με δικια τους διαχειριση των χρηματων, ανεξαρτητη απο πολιτικες σκοπιμοτητες. Απο κει και μετα, οσο πληρουν τα κριτηρια ποιοτητας, ειναι ΟΚ. Αν παψουν να τα πληρουν, σταματαει η κρατικη χρηματοδοτηση.

Επισης βρισκω σωστη την ιδεα του "κουπονιου μορφωσης", που εχει παρουσιαστει στην μπλογκοσφαιρα (νομιζω απο τους e-roosters).

Ειναι τοσο εξωπραγματικα αυτα που γραφω; Μαλλον ναι. Αλλιως θα τα ειχαν σκεφτει τοσοι και τοσοι - καλυτεροι μου - πριν απο μενα.

Ανώνυμος είπε...

Πού υπογράφω;

thripas είπε...

Αν τόσο πολύ καιγόμαστε για το συνάλλαγμα μας δεν πρέπει να αφήνουμε τον κόσμο να πηγαίνει ούτε για ερασμους (πρόγραμμα ανταλλαγής φοιτητών που διαρκεί για ένα εξάμηνο )

tedpar είπε...

Ροδιά, καλησπέρα και σου εύχομαι ό,τι εσύ επιθυμείς.
Ξεκίνησα να γράφω ένα σχόλιο με αφορμή το post σου, αλλά και άλλα για το ίδιο θέμα, όμως λόγω μεγέθους θεώρησα σωστότερο να γράψω ένα post. Αν θέλεις, δες το.

Rodia είπε...

1903: 8 Νοεμβρίου: Σοβαρά επεισόδια διαδραματίζονται ανάμεσα σε απόσπασμα στρατιωτών και φοιτητές του Πανεπιστημίου Αθηνών που διαδηλώνουν την αντίθεσή τους στη μετάφραση στην καθομιλουμένη της «Ορέστειας» του Αισχύλου από τον καθηγητή Γ. Σωτηριάδη. Οι φοιτητές, οι οποίοι υποκινούνται από τον καθηγητή της κλασικής φιλολογίας Γ. Μιστριώτη, προβαίνουν σε καταστροφές στην περιοχή του Βασιλικού Θεάτρου, όπου θα δινόταν η παράσταση. Το τραγικό αποτέλεσμα των βίαιων επεισοδίων είναι ότι σκοτώνονται τρεις διαδηλωτές και τραυματίζονται άλλοι επτά (Ορεστειακά).

διαπιστώνω το οξύμωρο, ότι δλδ οι προοδευτικοί φοιτητές της εποχής εκείνης αντιδρούσαν εντελώς αντιφατικά.

σύνδεσμος: http://www.phys.uoa.gr/~nektar/history/historia_abstract.htm#ΤΟ%20ΝΕΟΤΕΡΟ%20ΕΛΛΗΝΙΚΟ%20ΚΡΑΤΟΣ