Πέμπτη, Ιανουαρίου 18, 2007

Μια αθόρυβη Αρχή -απαραίτητη σε χαλεπούς καιρούς



Πρόκειται για την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
Στη διεύθυνση http://www.dpa.gr/ διαβάζουμε:

O σεβασμός και η προστασία της αξιοπρέπειας, της ιδιωτικής ζωής και της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας αποτελούν πρωταρχική επιδίωξη κάθε δημοκρατικής κοινωνίας.

Η τεράστια πρόοδος της πληροφορικής, η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, οι νέες μορφές διαφήμισης και ηλεκτρονικών συναλλαγών και η ανάγκη της ηλεκτρονικής οργάνωσης του κράτους έχουν σαν συνέπεια την αυξημένη ζήτηση προσωπικών πληροφοριών από τον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Η ανεξέλεγκτη καταχώριση και επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων σε ηλεκτρονικά και χειρόγραφα αρχεία υπηρεσιών, εταιρειών και οργανισμών μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στην ιδιωτική ζωή του πολίτη.

Οι κίνδυνοι αυτοί αυξάνονται με τις νέες δυνατότητες ταχύτατης μεταφορά πληροφοριών παγκοσμίως μέσω του Internet. Για την προστασία του ατόμου στην κοινωνία της πληροφορίας δεν αρκούν οι παραδοσιακές θεσμικές εγγυήσεις και ρυθμίσεις, αλλά χρειάζεται ειδική αντιμετώπιση.

Στην Ελλάδα, για τον σκοπό αυτό ιδρύθηκε με τον Νόμο 2472/97 ως ανεξάρτητος διοικητικός φορέας η "ΑΡΧΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ" που λειτουργεί από τον Νοέμβριο του 1997.


Κάθε πολίτης πρέπει να είναι σε θέση

να γνωρίζει κάθε στιγμή

ποιος, που, πότε, πως και γιατί

επεξεργάζεται τα προσωπικά του στοιχεία.

Για τον σκοπό αυτό

ελάτε σε επικοινωνία με την Αρχή

και ενημερωθείτε για τα δικαιώματά σας.

Επικοινωνήστε με την Αρχή

Aρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα,

Γραφεία: Κηφισίας 1-3 Αμπελόκηποι Τ.Κ. 115 23 Αθήνα

Τηλ.: 0030 210 6475600 Fax: 0030 210 6475628





ΝΟΜΟΣ 2472/1997
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ
ΜΕ ΕΝΣΩΜΑΤΩΜΕΝΕΣ ΤΙΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ


κατέβασμα απευθείας -κλικ! εδώ


Πέρα από τα μπλα μπλα που λέγονται εδώ κι εκεί, συχνότατα θέτοντας υπό αμφισβήτηση την αφανή αυτή Υπηρεσία, το έργο που έχει παράγει κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της είναι σημαντικό. Μεταξύ των άλλων, έχει εκδόσει Αποφάσεις - Οδηγίες - Κανονιστικές Πράξεις, οι οποίες βρίσκονται εδώ: http://www.dpa.gr/decs.htm

Διάλεξα την ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΡ. 63/2004 (Κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης στο οδικό δίκτυο του Νομού Αττικής), η οποία καταλήγει:

Για τους λόγους αυτούς

1. Η Αρχή επιτρέπει την παράταση της λειτουργίας του συστήματος Κλειστού Κυκλώματος Τηλεόρασης που λειτουργεί στο πλαίσιο του Συστήματος C4I και είναι εγκατεστημένο στο οδικό δίκτυο του Νομού Αττικής, για χρονικό διάστημα 6 μηνών ήτοι, από την 25/11/2004 έως την 24/5/2005, για τον σκοπό της διαχείρισης της κυκλοφορίας, υπό τις εξής προϋποθέσεις:
α) Η λειτουργία του συστήματος επιτρέπεται αποκλειστικά και μόνο για το σκοπό της διαχείρισης της κυκλοφορίας των οχημάτων. Απαγορεύεται η χρήση του συστήματος και η αξιοποίηση των δεδομένων, που συλλαμβάνονται μέσω του συστήματος και καταγράφονται σε αυτό, για οποιονδήποτε άλλο λόγο, συμπεριλαμβανομένης της διαπίστωσης παραβατικών πράξεων, άλλων από αυτές, που σχετίζονται με την διαχείριση της κυκλοφορίας.
β) Επιτρέπεται η λειτουργία εκείνων των καμερών, οι οποίες είναι εγκατεστημένες σε οδικούς άξονες μεγάλης κυκλοφορίας για την διαχείριση της οποίας είναι απαραίτητη η χρήση των καμερών. Απαγορεύεται η λειτουργία των καμερών που είναι εγκατεστημένες σε δρόμους περιορισμένης κυκλοφορίας, πλατείες, πάρκα, πεζόδρομους, και χώρους συνάθροισης πολιτών (π.χ. εισόδους θεάτρων).
Ενδεικτικά αναφέρονται οι παρακάτω κάμερες των οποίων η θέση, σύμφωνα με το χωροδιάγραμμα που υποβλήθηκε από τον υπεύθυνο επεξεργασίας, δεν δικαιολογείται: Κάμερες με αρ. 133, 138, 149, 150, 151, 152, 158, 159, 161, 162, 163, 165, 170, 173, 176, 177, 178, 180, 181, 183, 186, 188, 189, 227, 231, 232, 233, 236, 274, 275, 283, 285.
γ) Οι κάμερες θα πρέπει να λειτουργούν κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μην είναι δυνατή η λήψη και η καταγραφή εικόνων της εισόδου ή του εσωτερικού των κατοικιών. Ως εκ τούτου θα πρέπει οι κάμερες να ρυθμιστούν έτσι ώστε είτε να είναι σταθερές ή να επιτρέπεται η προβολή ορισμένων περιοχών μέσω καταλλήλων περιορισμών της οπτικής γωνίας, κλίσης και ζουμ.
δ) Απαγορεύεται η λήψη και η καταγραφή ήχου. Ως εκ τούτου, τα μικρόφωνα θα πρέπει να απομακρυνθούν από τους στύλους, στους οποίους έχουν τοποθετηθεί.
ε) Απαγορεύεται η λειτουργία των καμερών που είναι εγκατεστημένες σε διασταυρώσεις ή οδικούς άξονες όταν σε αυτούς έχει διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων, π.χ. κατά τη διάρκεια εκδηλώσεων, διαδηλώσεων, κ.λπ.
στ) Το σύστημα θα πρέπει να παρακολουθείται και να ελέγχεται μόνον από το ΘΕΠΕΚ της Διεύθυνσης Τροχαίας, όπου θα τηρείται η βάση δεδομένων και ο εξοπλισμός, που υποστηρίζει την επεξεργασία, και δεν θα έχει πρόσβαση σε αυτό και δεν θα είναι διαθέσιμο σε οποιαδήποτε άλλη Υπηρεσία εκτός της Διεύθυνσης Τροχαίας.
ζ) Απαγορεύεται η διαβίβαση δεδομένων σε τρίτους.
η) Τα δεδομένα θα τηρούνται το πολύ για επτά ημέρες μετά την παρέλευση των οποίων, τα στοιχεία θα πρέπει να διαγράφονται.
θ) Τηρούνται απαρεγκλίτως τα μέτρα ασφάλειας του συστήματος επεξεργασίας και αποθήκευσης δεδομένων.
ι) Για κάθε μία από τις κάμερες, πριν το άτομο εισέλθει στην εμβέλειά της ενημερώνεται με τρόπο πρόσφορο και σαφή (επαρκής αριθμός ευδιάκριτων πινακίδων σε εμφανή σημεία), ότι εισέρχεται σε χώρο, ο οποίος βιντεοσκοπείται, καθώς επίσης και για το σκοπό της βιντεοσκόπησης.

2. Ο υπεύθυνος επεξεργασίας θα πρέπει να υποβάλει προς έγκριση στην Αρχή τα ακόλουθα:
α) Τις τελικές θέσεις εγκατάστασης εξοπλισμού CCTV, όπως αυτές θα προσδιορισθούν μετά την εφαρμογή των ανωτέρω. Σημειώνεται ότι θα πρέπει να δοθούν οι τελικές θέσεις εγκατάστασης των καμερών του έργου C4I και των καμερών της Ελληνικής Αστυνομίας, που προϋπήρχαν και ενσωματώθηκαν στο εν λόγω σύστημα.
β) Τη τελική διαμόρφωση του συστήματος, η οποία θα περιλαμβάνει για κάθε μία από τις θέσεις εγκατάστασης εξοπλισμού, κατ' ελάχιστον την περιοχή ενδιαφέροντος της κάμερας (πολύγωνο ή γραμμές ροής στην περιοχή αυτή), και τους περιορισμούς της οπτικής γωνίας, κλίσης και ζουμ της κάμερας.
γ) Πολιτική Ασφάλειας, η οποία θα περιλαμβάνει κατ' ελάχιστον τα ενδεικτικά μέτρα, τα οποία αναφέρονται στο επισυναπτόμενο έγγραφο.
δ) Κείμενο Κώδικα Δεοντολογίας σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων, που τηρούνται για όλες τις κατηγορίες προσωπικού, που έχουν άμεση ή έμμεση πρόσβαση σε αυτά (χρήστες οθονών CCTV, σταθμών εργασίας Secure-M, εξουσιοδοτημένων πελατών Secure-M, διαχειριστών συστήματος, κ.λπ.).



..όλο και περισσότερο με πείθει η αναγκαιότητα της ύπαρξής της.. δυστυχώς, ο άνθρωπος είναι έρμαιο του ανθρώπου..

(συνεχίζεται με άλλες Αποφάσεις και Γνωμοδοτήσεις)



Αυτό που ΔΕΝ γνωρίζω είναι το

ΠΩΣ ΠΡΟΕΚΥΨΕ αυτή η Αρχή,

ώστε να την εμπιστευθώ απόλυτα




2 σχόλια:

enteka είπε...

πολύ ενδιαφέρον
μπράβο για το ποστ
:)

Ανώνυμος είπε...

Ωραία και ενδιαφέροντα όλα τα σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων και την απαγόρευση των καμερών.
Ειλικρινά είμαι μπερδεμένος και νομίζω ότι το θέμα δεν είναι άσπρο ή μαύρο.
Αν π.χ. oi κάμερες σταθούν αιτία να συλληφθούν οι συνεχιστές της 17Ν,αυτό θα είναι καλό ή κακό;
Πάντως με την Παπαρήγα που δήλωσε ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί το υλικό των καμερών της Αμερικάνικης πρεσβείας,δεν συμφωνώ.
Ούτε βέβαια και συμφωνώ με τις κραυγές των λογής εθνικοφρόνων που θέλουν τις κάμερες και στις κρεβατοκάμαρές μας,αν είναι δυνατον.
To σίγουρο πάντως,είναι πως οι κουκουλοφόροι με τη δράση τους,συμβάλλουν στην επιβολλή της κάμερας παντού.
Μάλλον αυτό θα επιδιώκουν...