Σάββατο, Σεπτεμβρίου 30, 2006

Το Πνεύμα και το Γράμμα του Νόμου στην Παιδεία (ΑΕΙ)



Ευκαιρία είναι να μάθουμε ποια είναι αυτή η περίφημη "δύναμη των bloggers" για την οποία γράφονται τόσα πολλά τελευταίως: Ανεβάζω τον σχολιασμό του κ. Τάκη Κωνσταντόπουλου σε προηγούμενο ποστ με τίτλο "Οι άριστοι φοιτητές υποβαθμίζουν τα πανεπιστήμια!", με την ευχή να γίνει ευρύτερα γνωστό το τι συμβαίνει στα ΑΕΙ της χώρας μας, μήπως ανακαλύψουμε πού πάσχει τελοσπάντων η Παιδεία.


σχόλιο 1.

Takis Konstantopoulos said...

Μόλις πριν λίγο έστειλα το παρακάτω κείμενο στο Πανεπιστήμιο Πατρών.

Τακης Κωνσταντόπουλος

*Πρώην* καθηγητής Τμ. Μαθηματικών Πανεπ. Πατρών
(παραιτειθείς ακριβώς διότι το Τμήμα δίνει περισσότερη σημασία σε γραφειοκρατίες παρά στα Μαθηματικά)
---------------------------------

30-09-2006

Προς τα μέλη της Ακαδημαϊκής Κοινότητας Πανεπιστημίου Πατρών


Με θλίψη τις τελευταίες μέρες διαπιστώνω, ότι συνεχίζεται η ταλαιπωρία, στην οποία έχει υποβληθεί η φοιτήτρια κα Πέρλα Σούση (Εφημερίδες Έθνος 27-09-06 και Κόσμος 29-09-06). Η εν λόγω φοιτήτρια του Τμήματος Μαθηματικών Πανεπιστημίου Πατρών (2002-2004) επεράτωσε επιτυχώς 39 μαθήματα (δηλ. όσα ακριβώς απαιτούνται) για την απόκτηση του Πτυχίου Μαθηματικών, πήρε Master’s σε Pure Mathematics στο Cambridge και τώρα ξεκινά την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής με υποτροφία του Γαλλικού Κράτους στην Ecole Normale Superieure (Παρίσι). Σημειωτέον ότι στην Πάτρα τελείωσε τις εξετάσεις όλων των μαθημάτων σε 3 έτη με βαθμολογία 9,8 (μέσος όρος), ενώ στο Cambridge ο βαθμός της ήταν ο υψηλότερος δυνατός (distinction).

Διετέλεσα καθηγητής στο Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών επί 3 έτη (2002-2004), διευθυντής του Τομέα Πιθανοτήτων και μέλος του ΔΣ (2003). Η κα Σούση συνέπεσε να είναι φοιτήτριά μου στα προπτυχιακά μαθήματα: Γραμμική Άλγεβρα, Θεωρία Πιθανοτήτων και Στοχαστικές Διαδικασίες. Εκτός τούτων, εντός της τριετίας παρακολούθησε και μεταπτυχιακό μάθημά μου, μη περιλαμβανόμενο στα απαιτούμενα 39, με άριστη απόδοση.

Το Πανεπιστήμιο Πατρών βεβαίως την επαινεί. Το Πτυχίο της όμως δεν το δίνει, αφού το Τμήμα Μαθηματικών δεν συναινεί. Ισχυρίζεται (ή ερμηνεύει «αρμοδίως») διάφορα, ανάξια κάθε αναφοράς.

Ποιά είναι η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ αποστολή ενός ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ;
Είναι η προώθηση της Επιστήμης και των νέων Επιστημόνων;

Γνωρίζω ότι κάποια μέλη ΔΕΠ του Πανεπιστημίου υπηρετούν ευσυνείδητα την Επιστήμη και έχουν βοηθήσει/ενθαρρύνει/εμπνεύσει νέους Επιστήμονες.
Ωφείλουν άραγε τα μέλη αυτά--αντί να σιωπούν--να επισημάνουν στους αρμοδίους του Τμήματος Μαθηματικών ότι η προώθηση της Έρευνας όχι μόνο δεν επιτρέπει την τεχνητή δημιουργία εμποδίων αλλά απαιτεί και την άμεση άρση τυχόν υπαρχόντων;


Τάκης Κωνσταντόπουλος
Καθηγητής Θεωρίας Πιθανοτήτων
Πανεπιστήμιο Heriot-Watt, Εδιμβούργο
takis@ma.hw.ac.uk
http://www.ma.hw.ac.uk/~takis

Σαβ Σεπ 30, 02:01:36 μμ 2006

σχόλιο 2.

Takis Konstantopoulos said...

Αγαπητή Μαρίνα,

Υπηρέτησα στο Πανεπιστήμιο Πατρών επί 3 έτη (μετά από πολύχρονη ακαδημαϊκή καριέρα στην Αμερική). Κατάλαβα ότι είναι αν δεν ασχοληθείς με την πολιτική, με τη γραφειοκρατία, με διάφορες μικρότητες που ξεκινούν από το να φωνάζεις ως μικροπωλητής σε μια συνέλεύση καθηγητών έως στο να κάνεις τον σπουδαίο στους φοιτητές, τότε πρέπει να καταβάλεις μεγάλο κόπο για να διατηρηθείς σε κάποιο επιστημονικό επιπεδο.

Και επειδή δεν είχα χρόνο να αναπτύξω τις ικανότητες που απαιτούνται, ενώ παράλληλα το μόνο που με ενδιαφέρει είναι η καθαρή και ορθολογιστική σκέψη, έφυγα και πάλι προς τα έξω.

Κατά την παραμονή μου στην Πάτρα γνώρισα κάποιους καλούς φοιτητές τους οποίους και προώθησα (ελπίζω) επιστημονικά, όχι μόνο δείχνοντάς τους ότι τα Μαθηματικά είναι ό,τι πιο όμορφο μπορούμε να παραγάγουμε (όπως, π.χ., μια συμφωνία του Mahler) αλλά και προειδοποιώντας τους ότι αυτή η ομορφιά μπορεί άμεσα να μετατραπεί σε ασχήμια αν δεν ειδωθεί από το σωστό πρίσμα. Υπέδειξα στους φοιτητές ότι πρέπει να αποφεύγουν εκείνα τα "πανεπιστημιακά συγγράμματα" (διανείμονται δωρεάν) που τους προκαλούν βλάβη στον εγκέφαλο.
Τους είπα ποιά είναι αυτά και γιατί είναι γεμάτα λάθη, ανακρίβειες και επιστημονικές ασυναρτησίες.

Η πλειοψηφία δεν επείσθη, διότι έχει ήδη πάρει το δρόμο προς τον πυθμένα. Κάποια μειοψηφία όμως, όπως η εν λόγω φοιτήτρια, κατάφερε, με πολύ κόπο, να πάει μπροστά.

Ξέρεις τι δύναμη χρειάζεται να διατηρήσεις την αγάπη σου για την Επιστήμη ενώ σε αναγκάζουν να διαβάσεις και να δώσεις εξετάσεις βασισμένες σε (1) παραδόσεις ανθρώπων που έχουν αναγάγει τα Μαθηματικά σε ανιαρές πράξεις και (2) σε συγγράμματα τα οποία είναι ντροπή για τα Μαθηματικά?

Αυτή τη δύναμη την είχαν πολύ λίγοι φοιτητές.

Το λυπηρό (τραγικό) είναι ότι κανείς δε μιλά. Και βλέπεις τι γνώμη έχει ο κόσμος για τα Μαθηματικά: "Μα, τι μπορεί να κάνεις; Μόνο δάσκαλος σε σχολείο η προαγωγός της παραπαιδείας μπορεί να είσαι", λένε.

Να πω και κάτι ακόμα πιο λυπηρό;
Η κατάσταση χειροτερεύει όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς.

Η διαφορά είναι ότι στην Ελλάδα, ακόμα, υπάρχουν πολλά παιδιά με ζήλο και ιδέες. Όταν όμως μπουν στα πανεπιστήμια, το σύστημα (εμείς δηλαδή οι καθηγητές) φροντίζει να τις εξαφανίσει.

Τάκης Κωνσταντόπουλος

Σαβ Σεπ 30, 02:27:15 μμ 2006






----------------------------
ΣΗΜ. blogger: Οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις δυο εξεχουσών προσωπικοτήτων του Παν/μίου Πατρών, όπου, όποιος επιθυμεί μπορεί να εκφράσει τις απόψεις του, είναι:

Πρύτανης:

Σταύρος Κουμπιάς, koubias@ee.upatras.gr

Πρόεδρος Τμήματος Μαθηματικών:

Παναγιώτης Σιαφαρίκας, panos@math.upatras.gr




28 σχόλια:

Rodia είπε...

Βρήκα και την ιστοσελίδα του Παν/μίου Πατρών!
Ρίξτε μια ματιά, ε

:-)

Rodia είπε...

...
TO ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ του καθηγ. κ. Παν. Σιαφαρίκα

To site του πρυτανη κ. Στ. Κουμπιά

Εχει ενδιαφέρον (νομίζω) να ρίξουμε μια ματιά και σε αυτούς τους συνδέσμους.

petalida είπε...

Τι εννοείς rodia λεγοντας οτι έχουν ενδιαφέρον τα λινκς?

Rodia είπε...

~~petalida, τίποτε άλλο εκτός από το να μάθουμε κάτι τι περισσότερο για το Παν/μιο Πατρών και τους ανθρώπους που αναφέρθηκαν στα posts.

:-)
..για να διευκολύνω όποιον βαριέται να ψάχνει στο google..

petalida είπε...

A! γιατι πήρα μια τρομάρα!
Ακου "ενδιαφέρον"!
Το σιτε του παν-μιου πατρας ειναι
φ ρ ι κ τ ό! Δύσχρηστο. Μιλάω εκ πείρας.....


Εριξα μια ματιά στον οδηγό σπουδών του τμ. μαθηματικών. Ειναι ΣΑΦΩς γραμμένο στις σελίδες 25-27 ότι η ελάχιστη φοίτηση είναι 4 έτη (8 εξάμηνα). Επίσης ότι εάν κατά το τέλος του 7ου εξαμήνου έχεις συμπληρώσει τα 39 μαθήματα, δεν μπορείς να πάρεις πτυχίο αλλά πρέπει να εξεταστείς επιτυχώς (οχι λευκή κόλλα λοιπόν) σε δύο ακόμα μαθήματα, στα οποία δεν έχεις επιτυχώς εξεταστεί στα προηγούμενα έτη.

Ο κανονισμός είναι παράλογος, αλλά πάνω κάτω ισχύει σε όλες τις σχολές. Ούτε στη δική μου μπορούσες, και ούτε μπορείς ακόμα, να πάρεις πτυχίο πριν τα 8 εξάμηνα. Δε νομίζω όμως να είχαμε την τρέλλα των 2 επιπλέον μαθημάτων.

Κοντολογίς, δε συμβαίνει, τυπικά, κάτι "παράνομο" με την κ. Σούση.

Rodia είπε...

Συμβαίνει όμως κάτι το... οξύμωρο!
Ο τακτικός, συνεπής και άριστος φοιτητής να.. τιμωρείται αντί να επιβραβεύεται.. έτσι δεν είναι;

Ακούμε σε ξένες χώρες ότι υπάρχουν παιδιά-θαύματα που τελειώνουν παν/μιο στα 16 τους και μένουμε με το στόμα ανοιχτό. Σε μια απο αυτές ολοκλήρωσε συγγενής μου τις σπουδές του σε 21 μήνες, για τις οποίες εδώ θα χρειαζόταν 5 χρόνια.

Στην Ελλάδα τα δυνατά μυαλά δεν τα θέλουμε; Γιατί τα χαντακώνουμε; Γιατί αποθαρρύνουμε τους νέους μας; Φαντάζομαι ότι κι άλλοι νέοι θα έχουν βρεθεί σε παρόμοια θέση...

Οταν σπούδαζα, δεν υπήρχαν τα εξάμηνα, κλπ, σήμερα όμως -τί σήμερα; απο τον καιρό εφαρμογής του συστήματος- δεν θα έπρεπε να ειδωθεί με νέα ματιά ο χρόνος των σπουδών;

Γιατί η διάρκεια η συγκεκριμένη να υπερισχύει;

..μα την αλήθεια... ΚΟΥΦΑΘΗΚΑ λέμε..

..και.. για τον "παραλογισμο" αυτό, όπως γράφεις petalida, ΤΙ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΤΟΟΟΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΑ ΑΕΙ..???..
(συμπεριλαμβανομένου του Παν. Πατρας)

:-)

"δε συμβαίνει, τυπικά, κάτι "παράνομο" γράφεις.. δλδ τυπικά είναι ορθή η αντιμετώπιση της φοιτήτριας.. αλλά αυτό είναι το Γράμμα του Νόμου.. με το Πνεύμα, τι γίνεται..???
..για τούτο και ο τίτλος του ποστ: «Το Πνεύμα και το Γράμμα του Νόμου στην Παιδεία (ΑΕΙ)»

Rodia είπε...

Νέο θέμα εδώ, με τίτλο Κανονισμοί που παράγουν το... Οξύμωρο !!! (ΑΕΙ)

petalida είπε...

Ω μα ναι! Κι εγώ στο γράμμα του νόμου αναφερόμουν! Και ακριβώς την ίδια έκφραση χρησιμοποίησα χθές όταν διηγόμουν το περιστατικό σε φίλους:"σε τιμωρούν επειδή είσαι ικανός?"
Και βέβαια είναι παράλογο και φυσικά πρέπει ν αλλάξει.
Δεν μπορώ να πιστέψω όμως ότι η συγκεκριμένη φοιτήτρια δε διάβασε τον οδηγό σπουδών ή δεν ενημερώθηκε από τη γραμματεία της. Μου φαίνεται απίστευτο.

Rodia είπε...

Μα.. υποθέτω ότι οι φοιτητές δε γίνεται να δίνουν από μόνοι τους εξετασεις.. η γραμματεία δεν φροντίζει για το πού, σε ποια μαθήματα δλδ εξετάζονται; Δεν τα εγκρίνει;.. τεσπα.. κάπως έτσι. Νομίζω, δεν ξέρω ακριβώς, αλλά θα φροντίσω να ρωτήσω να μάθω.

:-)

Ανώνυμος είπε...

Και το κερασάκι στην τούρτα: ο Σιαφαρίκας είναι διορισμένος πρύτανης στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο (έχει διοικούσα επιτροπή, οπότε ο πρύτανης διορίζεται). Από τότε που διορίστηκε (από τη ΝΔ) το ΕΑΠ πάει από το κακό στο χειρότερο.

Ανώνυμος είπε...

Άρα στέλνουμε.

Θα γίνει χαμός.

:^)

Ναι, δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να πιστεύω ότι θα κάνει διαφορά το δικό μου mail, αλλά τουλάχιστον θα ξέρω ότι προσπάθησα. Σωστά;

Φιλιά Ροδιά μου, πολύ χάρηκα που και ως πρόσωπο βγάζεις τη ζέστα των γραπτών σου! :^)

Takis Konstantopoulos είπε...

petalida,

den exeis dikio: o nomos den einai nomos, einai esoterikos kanonismos. auto pou DEN tha eprepe na eixan kanei stin periptosi tis Perlas Sousi einai na tis epitrepsoun na perasei kai ta 39 mathimata sto 3o etos. tha eprepe na tis eixan pei na kathysterisei 2 mexri to 4o. i, tha eprepe na tis eixan aplos metaxronologisei ta 2 teleutaia tis mathimata, tora pou eftase sto 4o.

auta ginontai synexeia. otan, p.x., kapoios fotititis sou pei oti thelei na kathysterisei to bathmo tou gia 1-2 eksamina (p.x. epeidi einai fantaros), to kanei o kathigitis xoris problima.

aplos, sti sygkekrimeni periptosi, gia diaforous logous, to tmima de thelise na boithisei.

petalida είπε...

κ. Τάκη Κωνσταντόπουλε

Εννοείτε ότι φοιτήτρια/φοιτητής μπορεί να φτάσει στο τέταρτο έτος, να μη διαβάσει ποτέ τον οδηγό σπουδών και να μην ενημερωθεί ποτέ από τη γραμματεία για ζήτημα που αφορά το πτυχίο της/του?

Ειλικρινά δυσκολεύομαι να το πιστέψω. Δεν πάνε δα και πολλά χρόνια από τότε που ήμουν φοιτήτρια στο ίδιο κτίριο (άλλο τμήμα) και ακόμα θυμάμαι την κινητικότητα σχετικά με ζητήματα μαθημάτων, βαθμολογίας, διδακτικών μονάδων κλπ κλπ (ΑΧ! δεν ήταν κι άσχημα!)

Με αναγκάζετε να σκεφτώ ότι η Πέρλα ήταν φοιτήτρια-φάντασμα, παρούσα στο τμήμα μόνο στην περίοδο των εξετάσεων ή ότι το τμήμα συνωμότησε εναντίον της ώστε να μην πάρει το πτυχίο της!! Απίθανα σενάρια και τα δύο!

Επειδή βλέπω ότι με παρερμηνεύετε θα ξεκαθαρίσω ότι δεν αναφέρθηκα πουθενά σε νόμο αλλά στον κανονισμό του τμήματος, ο οποίος μπορεί μεν να είναι αμφισβητούμενης λογικής, είναι όμως σαφέστατος.

Όλοι γνωρίζουμε πως σε κάθε τμήμα υπάρχουν καθορισμένες διαδικασίες λήψης αποφάσεων και πως οι φοιτητές αντιπροσωπεύονται σε ικανοποιητικό ποσοστό στη γενική συνέλευση.

Τέλος, θα σας θυμίσω ότι κι εγώ είμαι της γνώμης πως η απαίτηση του τμήματος για δύο επιπλέον μαθήματα είναι π α ρ ά λ ο γ η. Δε διαφωνώ επί της ουσίας αλλά θα μου επιτρέψετε να έχω και να εκφράζω τις απορίες μου.

Rodia είπε...

Πάντως παιδιά, να εξομολογηθώ κάτι, ε.. Οσο σπούδαζα, πριν πολάάάά χρόνια βέβαια, στη Γραμματεία πήγαινα για να γραφτώ και για να βλέπω τη βαθμολογία. Για κανονισμούς κλπ δεν είχα ιδέα! Απλώς, παρακολουθούσα και έδινα εξετάσεις.. και.. αν μπορούσα να γλιτώσω κάποιες "άχρηστες" ώρες παρακολούθησης, από αυτές που δεν σημαίνουν και πολλά πράγματα και τρώνε άδικα το χρόνο των σπουδαστών.. εχμ.. την έκανα κοπάνα! Αμέ!

~~petalida μου, μη μου πεις ότι το κύριο ενδιαφερον ενός φοιτητή είναι ο κανονισμός της (όποιας) σχολής περισσότερο από τη δίψα του να ΜΑΘΕΙ...

:-)

petalida είπε...

Το μαθηματικό πάτρας έχει ένα ιδιαίτερα πολύπλοκο σύστημα ομάδων μαθημάτων. Η τουλάχιστον εμένα οταν μου το περιγράφουν μου φαίνεται πολύπλοκο. Είναι ένα κλασσικό θέμα προς συζήτηση στους διαδρόμους: ποια μαθήματα διαλέγεις για να κλείσεις την τάδε ή τη δείνα ομάδα. Η δική μου εμπειρία από όσους γνωρίζω από αυτό το τμήμα είναι ότι διαβάζουν τον οδηγό σπουδών και έχουν επαφή με τη γραμματεία.

Δεν καταλαβαίνω γιατί τόση επιμονή στη μισή μου τοποθέτηση (ότι κάθε φοιτητής υποχρεούται να διαβάζει τον οδηγό σπουδών και να ενημερώνεται για ο,τι τον αφορά) και όχι στην αλλη μισή (ο,τι η απαίτηση για αυτά τα ρημαδια τα δύο επιπλέον μαθήματα είναι παράλογη).

Ανακεφαλαιώνοντας:
1) Ειναι παράλογη η απαίτηση του τμήματος για δύο επιπλέον μαθήματα!
2) Κάθε φοιτητής υποχρεούται να ενημερώνεται για τις διαδικασίες του τμηματός του.

:-))

Takis Konstantopoulos είπε...

petalida:
Den eixa skopo na se kano na thymoseis. Eilikrina, loipon, zito syggnomi.

Tha symfoniso omos me ti Marina: Pote mou den eixa diabasei odigo spoudon. To mono pou m'enoiaze itan na matho.

Tous kanonismous exoun ypoxreosi na mas tous lene oi grafeiokrates. Kanenas epistimonas den prepei na afieronei oute lepto diabazontas odigous spoudon.

Akoma kai tora, san kathigitis, exo ena megalo kouti. To onomazo "La Merde". Ekei mesa pigainei otidipote allilografia proerxetai apo grammateies, grafeiokrates, klp klp. To anoigo 1 fora to trimino kai synithos to adiazo sta skoupidia. Auto itan idaitera xrisimo otan imoun kathigitis stin Ameriki opou ypirxe polli grafeiokratia.

An yparxei kati pou xreiazetai na kano, tote tha mou to pei kapoios.

I epistimi den xreiazetai kanones. Eleutheria skepsis kai dimiourgikotita xreiazetai. Pistepse me, to ksero eks idias peiras, kai epeidi exo tin tyxi na gnorizo poly megalous epistimones. Den ksero kanenan pou na afierose ena 5lepto diabazontas odigous spoudon kai diafora synafi.

MAlista de, auto pou leo synexeia stous foitites einai oti prepei na amfisvitoun ta panta an theloun na mathoun. Prepei oxi mono na amfisvitoun tous kanonismous (auto einai eunoito), alla kai tin idia tin epistimi. Prepei, noitika, na katarriptoun kati, meta na to ksanaxtizoun, ki an auto steketai, tote na to apodexontai.

Takis Konstantopoulos είπε...

Epi ti eukairia, na kai ena apospasma apo ena prosftato email mou pros tin Panepistimiaki koinotita tou Panepistimiou Patron:

=====================================
(Παρμένο από ένα άρθρο του Didier Nodon στο ((Pour la Science)), τόμ.
258, Απριλ. 1999, σε ελεύθερη απόδοση με το πρωτότυπο κείμενο από κάτω.)

Η αντικατάσταση της έρευνας με γραφειοκρατικές ενασχολήσεις είναι ένα
παράδοξο φαινόμενο ανάμεσα στους επιστήμονες, αλλά όχι κάτι καινούργιο.
Ο Ernest Renan [1823-1892] στο ((Μέλλον της Επιστήμης)) [L'Avenir de la
Science, Pensées de 1848, Calman Lévy Ed., Paris, 1890,
http://visualiseur.bnf.fr/Visualiseur?Destination=Gallica&O=NUMM-107920]
στιγματίζει τους επιστήμονες οι οποίοι, οπως ο Cuvier (1769-1832),
χάνουν την ώρα τους τους με γραφειοκρατικές [διοικητικές] ενασχολήσεις
τη στιγμή που—αφού είναι επιστήμονες—είναι κρίμα να κάνουν κάτι που
μπορεί να το κάνει ο καθένας, χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις, εξ ίσου καλά.
Τονίζει μάλιστα ότι ((Το να φτιάχνεις σφουγγαρόπανα με δαντέλλες δεν
είναι και ό,τι πιο αποδοτικό)) (Κεφ. 12) και προσθέτει: ((Ένας άνθρωπος
δεν μπορεί παρά μόνο σε ένα πράγμα να δώσει τον καλύτερό του εαυτό .))
Έχει δε αποκτήσει τέτοιες διαστάσεις πολυπλοκότητας η εφαρμογή της
γραφειοκρατίας που η Επιστήμη μπροστά της φαίνεται σαν παιδικό παιχνίδι.
Γιατί λοιπόν δεν κάνουμε το εξής: Να παίρνουμε από νωρίς όλους τους
ταλαντούχους νέους και να τους βάζουμε να κάνουν γραφειοκρατίες κι
αργότερα, όταν πια είναι κουρασμένοι και λιγότερο πραγωγικοί, να τους
επιτρέπουμε να κάνουν και λίγη έρευνα.

Αbandonner la recherche pour l'administration n'est pas un travers
nouveau chez les scientifiques. Dans L'Avenir de la Science, Renan
fustige les savants qui, tel Cuvier (1769-1832), perdent leur temps en
tâches administratives. D'autres qu'eux s'en acquitteraient aussi bien,
alors qu'eux seuls peuvent faire progresser la science. Exprimant sans
nuance la hiérarchie entre les deux ordres d'activités, Renan écrit :
«Faire du torchon avec de la dentelle est un mauvais calcul» (chapitre
XIII), et ajoute : «Un homme ne fait bien qu'une seule chose.»
Toutefois, administrer est devenu d'une telle complexité que la science,
à côté, paraît presque un jeu d'enfant. Il est donc possible que le
mouvement s'inverse bientôt : la coutume s'installera chez les jeunes
gens brillants de donner le meilleur d'eux-mêmes au travail
administratif ; ensuite, fatigués et moins productifs sur le tard, de se
reconvertir dans la recherche.

Takis Konstantopoulos είπε...

Marina:

Ena sxolio, sxetika me auto pou egrapses, me to opoio apeiros symfono:

Axristes ores didaskalias.

Nai, polles fores, polles ores didaskalias einai axristes.

Eite giati "ouk en to poly to eu" eite giati polloi didaskontes den exoun idea peri tou tinos didaskoun (auto ksereis poso syxna symbainei stin Patra?). Diaforoi epistimonika akatartistoi paristanoun tous kathigites.

Ksereis pos tous katalabaineis?

Einai autoi pou kanoun ton kamposo stous foititites. Einai autoi pou to paizoun spoudaioi kai tranoi (mono ekei pou tous pairnei: stous foitities). Einai autoi pou bgazoun to axti tous stis eksetaseis.

Kai mi mou peis oti pote de synantises tetoious kathigites? Ego eixa kamposous. Kai san foititis (daskalous mou tote) alla kai san kathigitis (synadelfous tora).

O pragmatika kalos foititis den einai ekeinos pou sa blito kathetai kai diabazei me tis ores kai paei se ola ta mathimata aneksartita poiotitas, alla ekeinos pou kserei pos na dialeksei poies ores na parakolouthei kai poies oxi.

Ksereis poso aneptygmeni krisi xreiazetai auto?

Takis Konstantopoulos είπε...

Diorthosi: Ithela na po....

Ouk en to pollW to eu.

(Oxi, mi me peite kai agrammato... :-) )

petalida είπε...

κ. Τάκη Κωνσταντόπουλε
Δεν έχω θυμώσει, συνεπώς δε χρειάζονται συγγνώμες. Απλώς βλέπω τα πράγματα διαφορετικά απ ότι εσείς.

Takis Konstantopoulos είπε...

petalida:

Euxaristo. Vive la difference, loipon!

Aplos, i diki mou apopsi, tin opoia prootho opote mporo, einai oti i Logiki (o orthologismos) einai yperano Nomou, Thriskeias, Ithikis, dioti pisteuo oti an, p.x., oi dioikountes, nomothetountes, thriskeutikoi igetes, klp, diethetan apli logiki (first order logic pou leme sta mathimatika), tote tha eixame enan kalitero kosmo.

Takis Konstantopoulos είπε...

Loipon, mias kai leme peri logikis kai nomou, na kai kati pou molis anakalypsa:

Leei loipon o perifimos esoterikos kanonismos tou Tmimatos Mathimatikon oti an o foititis parei pano apo 39 mathimata tote mporei, me epilogi diki tou, na apofasisei poia apo auta tha metrisoun sto Ptyxio.

Ara, mporei
(1) apo ti mia meria na poun sto foititi na dosei akoma 2 mathimata
kai
(2) apo tin alli na tou poun na dialeksei poia apo ta 39+2 tha metrisoun gia to ptyxio
??

OK, opote o foititis dinei 2 mathimata kai meta apofasizei oti den thelei na mpoun sto Ptyxio.

Auto den einai aplos paralogo. Einai ILITHIO!

Epeidi loipon i logiki yperisxiei ton kanonismon, se periptoseis pou o nomothetis, o grafeiokratis, o dieuthyntis, ekeinos pou apofasizei,... den ta 'xei skeftei ta pragmata kala, tote o idios, se periptosi sygkrousis tou idiou tou tou nomou, opos parapano, prepei na einai se thesi na dinei tin pio logiki lysi.

Na to po kai pio "mathimatika"?
An yparxei nomothesia pou na leei:
(1) Isxyei to A.
(2) Isxyei to B.
Tote symperainoume oti:
(3) Isxyei to (A kai B).

An omos to (A kai B) einai to keno synolo, tote eite les sto nomotheti/grafeiokrati/arxigo/klp na paei ksana sto sxoleio, eite tou les na ginei monaxos Zen, eite tou les me oraia logia, "re poulaki mou, afou den ksereis pou den ksereis ti les, kane to pio logiko!"

Ανώνυμος είπε...

Για να μην γίνονται παρανοήσεις, ο οδηγός σπουδών που υπάρχει στο site του μαθηματικού αφορά φοιτητές που μπήκαν στη σχολή μετά το 2003.
Ο οδηγός σπουδών για όσους μπήκαν μέχρι το 2002 αφήνει την ελευθερία στο φοιτητή να περάσει όσα μαθήματα θέλει χωρίς περιορισμούς και στο τέλος αναφέρει ακριβώς τα εξής:
"Ο φοιτητής για να πάρει πτυχίο πρέπει να εξεταστεί σε δύο τουλάχιστον μαθήματα του εαρινού εξαμήνου του τετάρτου έτους σπουδών.Αυτά τα μαθήματα δεν θα πρέπει να έχουν εξεταστεί επιτυχώς σε προηγούμενα εξάμηνα. ΤΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΤΩΝ 39 ΜΑΘΗΜΆΤΩΝ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΚΑΘΑΡΩΣ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ."
Δεν λέει λοιπόν να εξεταστούν επιτυχώς και το παράλογο είναι ότι τα θεωρεί και καθαρώς προαιρετικά. Αρα αναρωτιέται κανείς, γιατί θα πρέπει να εξεταστούν και μάλιστα επιτυχώς?

Rodia είπε...

Ανώνυμε, αυτά τα "ήξεις αφίξεις" με τα οποία είναι γεμάτη η νομοθεσία μας γενικά.. αυτές οι ΑΝΤΙΦΑΣΕΙΣ μέσα σε νόμους και κανονισμούς.. αναρωτιέμαι αν είναι σκοπίμως διατυπωμένες με παρόμοιο ασαφή και μπερδεμένο τρόπο, ώστε να αφήνουν τα λεγόμενα "παραθυράκια" ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΓΟΚΛΕΙΝΟΥΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΑ "ΕΞΥΠΝΑΚΙΑ".. Πολιτικού, Νομικού, κλπ κλπ

..αλλά μπορεί να οφείλονται και σε άγνοια ή ημιμάθεια της γλώσσας ή και σε βιασύνη.. "άντε να τελειώνουμε" είναι η συνήθης φράση στα αρμόδια Συμβούλια.. άλλωστε.. ο έλλην είναι συνηθισμένος να γράφει στο... γόνατο!

:-)αν μπορείς, σκανάρισε τον κανονισμό αυτό και στείλε τον να τον ανεβάσω στο επόμενο ποστ για το θέμα.

petalida είπε...

Nai, anonyme, exeis dikio. Diko mou to lathos sto arxiko mou sxolio. De leei oti prepei na eksetasteis epitixws se dyo epipleon mathimata. Alla na parakolouthiseis kai na eksetasteis se dyo mathimata. Nomizw omws oti to "epityxws" ennoeitai. Ti noima exei na ekstasteis s ena mathima alla i epityxia i apotyxia na einai gegonota adiafora pros ton eksetasti kai ton eksetazomeno. Den exei noima.

Oso gia ta 39 + ta epipleon proerairetika mathimata: o orismos tou proairetikou mathimatos, i xrisimotita tou kathws kai i antifatikotita tou olou thematos eksigountai apo ton k.Taki Kwnstantopoulo se prosfata posts tou.

Ανώνυμος είπε...

Γιατί ο οδηγός σπουδών λέει στην αρχή απαιτείται "επιτυχής εξέταση σε 39 μαθήματα" ?
Γιατί δεν λέει απλώς "απαιτείται εξέταση" και το "επιτυχής" να εννοείται?
Ο νόμος είναι νόμος και ότι λέει αυτό εννοεί. Με το "εννοείται" ο καθένας θα τον ερμήνευε όπως θα τον βόλευε.

Ανώνυμος είπε...

Επιτρέψτε μου να μπώ στην κουβέντα (αν και καθυστερημένα...) Ήμουν φοιτητής στο Μαθηματικό Πατρών την περίοδο 1997-2001. Είχα και εγώ την έμπνευση να "καθαρίσω" γρήγορα με τα μαθήματα και συνεπώς έπαιρνα 8 (max) κάθε εξάμηνο. Αυτό διήρκεσε ώς το πέμπτο εξάμηνο' μετά, γνωρίζοντας τον (γελοίο) κανονισμό της γραμματείας, ενώ συνέχισα να γράφομαι σε 8 μαθήματα / εξάμηνο, έδινα εξετάσεις σε μόνο ένα ή δύο. Για το τελευταίο εξάμηνο είχα φυλάξει ένα μάθημα με τον καλύτερο καθηγητή του τμήματος + πτυχιακή εργασία μαζί του. Ήταν ένα γλυκό φινάλε... δεν επαναστάτησα κατά της γραφειοκρατείας, μα πολύ χαίρομαι που κάποιος το έκανε...είς γνώσιν του ή χωρίς... Είναι πράγματι πολλά τα στραβά καί φαίνεται πως διαφεύγουν της προσοχής, όχι μόνο της διοίκησης και του διδακτικού προσωπικού, αλλά καί των όποιων αντιπροσώπων των φοιτητών στις διάφορες επιτροπές. Οι "καλοί" είναι πάντα η μειοψηφία... και συνήθως χάνουν, σε αντίθεση με τις ταινίες...

Rodia είπε...

Χαίρομαι που συνεχίζεται η συζήτηση!:-)
Για τούτο άλλωστε έχω τοποθετήσει τους σχετικούς με ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ συνδέσμους στην πλαϊνή μπάρα (αριστερά στη σελίδα)