Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 28, 2006

Εργα γίνονται, ανεργία έχουμε !



Η σημασία της κοινωνικής εργασίας στην καταπολέμηση της ανεργίας

Οταν λέμε "Εργο" στον τόπο μας, εννοούμε κάτι τι φανταχτερό, ένα μεγάλο οικοδόμημα, ένα δρόμο, ένα μεγαλεπήβολο πλάνο, κ.λπ., ένα οικοδομικό έργο γενικώς. Ούτε που πάει ο νους μας σε έργα "αφανή", όπως π.χ. οι βρεφονηπιακοί σταθμοί, τα μηπιαγωγεία, τα κέντρα για ηλικιωμένους, τα κέντρα περίθαλψης, κ.ά. Παράλληλα, νομίζουμε ότι με τα οικοδομικά έργα καταπολεμείται η ανεργία, πράγμα που μάλλον ενστερνίζεται και η κάθε εξουσία (δήμος ή κυβέρνηση) και πλακώνει τα μυστριά και τους γερανούς με το που θα εκλεγεί ή λίγο πριν τις εκλογές, όπως βλέπουμε να συμβαίνει αυτές τις μέρες. Κάθε τετράγωνο και γερανός, κάθε δρόμος και σκαπτικό μηχάνημα!

Πόσοι όμως θα εργαστούν σε αυτά τα έργα και ποιοί; Οι πτυχιούχοι μας μένουν απέξω, παρεκτός και αν χρισθούν κάτι άλλο! Νηπιαγωγός* σε θέση χειριστού εκσκαφέα, είναι υπεύθυνη θέση που απαιτεί ιδιαίτερες γνώσεις, δύσκολο πράγμα. Νηπιαγωγός σε θέση καθαρίστριας είναι εύκολο, αλλά κρίμα δεν είναι τα χρόνια που απαιτήθηκαν για να γίνουνε κτήμα οι σχετικές γνώσεις; Αν και οι απολαβές είναι ίσες, και ένας νηπιαγωγός είναι εξίσου χρήσιμος με μια καθαρίστρια, η εργασία που προσφέρουν διαφέρει. Ο μεν νηπιαγωγός χτίζει το μέλλον μας, διαμορφώνει το χαρακτήρα των παιδιών μας, η δε καθαρίστρια φροντίζει να μας απαλλάξει από τα σκουπίδια -κάπως σαν τον κ. funEL, αλλά σε πρακτικό επίπεδο.

Το επάγγελμα της καθαρίστριας δεν απαιτεί ειδικές σπουδές, όπως και το επάγγελμα του εργάτη. Οπότε, αυτές οι θέσεις εργασίας είναι εύκολο να καταληφθούν και από ανθρώπους οι οποίοι δεν γνωρίζουν καν τη γλώσσα. Δε χρειάζεται να ξέρει κανείς ορθογραφία για να κρατήσει επιτυχώς μια σφουγγαρίστρα ή ένα κασμά, και το έργο που θα παράγει θα είναι εντυπωσιακό. Φτηνή εργασία, ακριβά έργα πολυτελείας! Φάτε μάτια ψάρια, που λένε...

Το επάγγελμα του νηπιαγωγού απαιτεί ειδικές σπουδές, χρόνο και χρήμα για την εκμάθησή του, έφεση προς το αντικείμενο των σπουδών -δεν γίνεται νηπιαγωγός π.χ. κάποιος αγριάνθρωπος που δεν αντέχει τις παιδικές φωνούλες! Αυτό το επάγγελμα, είναι σημαντικό επειδή χτίζει ψυχές, αλλά... ποιος τη βλέπει την ψυχή..?

Αγαπητή κυβέρνηση, διορίστε ανθρώπους λειτουργούς σε έργα ουσίας και όχι σε έργα βιτρίνας. Καλή η βιτρίνα, δε λέω, αλλά αν η αποθήκη του καταστήματος μυρίζει μούχλα, αν τα ράφια είναι άδεια, ο πελάτης θα προσπεράσει. Εκτός αν το επιθυμητό είναι η διαπαιδαγώγηση πελατών με άριστα στη βλακεία. ΟΥΦΦΦ


----------
* στη θέση του νηπιαγωγού, νοείται και ο δάσκαλος, ο κοινωνικός λειτουργός, κ.ά. κοινωνικά λειτουργήματα. Αυτή η διαφορά μεταξύ επαγγέλματος και λειτουργήματος επίτηδες δεv θίχτηκε και παρέμεινε το ποστ στην απλή πρακτική αναφορά μισθών και δεξιοτήτων.

2 σχόλια:

An-Lu είπε...

Μα φυσικά και το ζητούμενο είναι η παιδεία να μην παρέχει ΤΙΠΟΤΑ, μόνο πειθήνια πρόβατα που μαϊμουδίζουν....

Unknown είπε...

Λοιπόν, εσύ τελικά είσαι βαλτή να αποπροσανατολίζεις τα πλήθη.

Αφού βρε πουλάκι μου τα αφανή έργα δεν δίνουν λεφτά στους υποστηρικτές. Τα "διασπείρουν" στο λαό. Τρελή είσαι; Εδώ κάνουν αμάν και πως να τα μαζέψουν για να μην τα χάσουμε...

Ε μα....