Τρίτη, Αυγούστου 29, 2006

Αη Φανούρη γιατί δεν έκανες το θαύμα σου?



Προχθές, 27 Αυγούστου, ήταν η γιορτή του Αγίου Φανουρίου, ο οποίος είναι εντεταλμένος επί των ευρέσεων απωλεσθέντων αντικειμένων, εξ ού και η περίφημη φανουρόπιτα εις την οποία έχει δηλώσει επανειλημμένως ειδική η κ. Σπεράντζα Βρανά.

Εδωσα δυο μέρες περιθώριο, αλλά ο Αγιος δεν τό 'κανε το θαύμα του, να βρει δηλαδή τη χαμένη (κλεμμένη) εικόνα της Παναγίας της Έλωνας, με την κλοπή της οποίας απασχολούνται όλα τα κανάλια καθημερινώς και σε όλα τα δελτία τους, με νέα συγκλονιστικά ρεπορτάζ. Τι είπε η γιαγιάκα τάδε, ο παπούλης δείνα, η κυρία από τη Θεσσαλία που πήγε το παιδί της να βαφτιστεί εκεί περα αλλά αμφιβάλει τώρα αν άξιζε τον κόπο το ταξίδι και αναρωτιέται αν, χωρίς την εικόνα να παρίσταται στη βάφτιση, θα πετύχει το μπλουμ.

Ενας θεολόγος, γνωστός καναλοδίαιτος, εξανέστη επειδή οι Μονές δεν έχουν τοποθετήσει συστήματα ασφαλείας για να προστατεύουν τις εικόνες τους, λέγοντας επί λέξει "τόσα λεφτά βγάζουν, ας ξοδέψουν λίγα για την ασφάλειά τους"!

Λαβαίνοντας υπόψει τους τρόπους εμφάνισης των εικόνων που ταξιδεύουν, κολυμπούν αφού έχουν καεί -συνηθέστατα-, σκαρφαλώνουν σε βράχια, κλπ κλπ, για να παρουσιαστούν στον τόπο της αρεσκείας τους, το μόνο που μπορώ να υποθέσω μετά βεβαιότητας είναι ότι μάλλον βαρέθηκε την εν λόγω Μονή και θέλησε να πάει κάπου αλλού.

Αυτό μάλλον εμποδίζει τον Αη Φανούρη να τη βρει. Γιατί τα θέλουμε όλα, μονά ζυγά, δικά μας και δεν δεχόμαστε την αυτοδιάθεση της εικόνας; Δυο μέτρα και δυο σταθμά; Ας κρατάμε τουλάχιστον τη λογική μας σε τάξη.


6 σχόλια:

funEL είπε...

K. (R).
Δεν τάξατε στο σωστό Άγιο τη σωστή πίτα.

ο Άγιος Λιακούριος
και η Λιακουρόπιτα.
μετά η εικόνα έρχεται σπίτι σας μαζί με ένα μπαζοπακέτο δώρο.

Darthiir the Abban είπε...

Βρήκε τα κρέατα.. δεν μπορούσε να κάνει υπερωρίες για μια εικονίτσα τώρα...

Rodia είπε...

~~ κ. funEL, ο Αη Λιάκουρας είναι για υψηλά και υπερπλανητικά πράγματα. Δεν πιστεύω να τον απασχολούν τα στενά όρια του Λεωνιδίου. :-Ρ

~~ Darthiir the Abban, ΣΩΣΤΟΟΟΟΟΟΟΣ!!! :-)

Rodia είπε...

Τελικά, μάλλον χρειαζόμαστε κανα φρέσκον άγιο για τα χαμένα. Ο Αη Φανούρης τρεχει αλλά τι να πρωτοπρολάβει ο ψημένος που εδώ χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα...
Προτάσεις για υποψηφιότητες δεκτές.

kokorman είπε...

Να δέσω τον Μάη από τώρα στο δάκτυλό μου να μη ξεχάσω να φέρω στο φως της μπλογκοσφαιρας το κείμενο που δίδεται στους επισκέπτες και προσκυνητές της Μονής της Παναγίας της Τσαμπίκας στη Ρόδο. Το τάμα αυτό το αφήνω για τη στιγμή που θα ξαναματαπάω Ρόδο και επιστρέψω εις τα πάτρια.

Προς το παρόν σας λέγω ότι η εν λόγω εικόνα είναι α) τηλεμεταφερόμενη και β) υπερβολικά πατριώτισσα. Ουκ ολιγες φορές οι μοναχοί της Παναγίας της Τσαμπίκας επιχείρησαν να την δώσουν σαν δώρο σε ομόδοξα μοναστήρια του εξωτερικού (Ρωσσία κτλ.) αλλά η εικόνα δεν γούσταρε την ξενιτιά και επέστρεφε πίσω στο εκκλησάκι εντελώς μόνη της a la Κύριο Σπόκ στο Σταρ Τρεκ.

Βεβαίως όμως εμείς οι ευσεβείς ορθόδοξοι χριστιανοί δεν πιστεύουμε στα είδωλα, και στα τοτέμ σαν κάποιοι άλλοι. Θεός φυλάξοι. Εμείς μόνο σε έναν Θεό πιστεύουμε που γίνονται ταυτόχρονα και τρεις, σε κάτι χιλιάδες Αγιών, στην υπεραγία μαμά, σε τάγματα Αγγέλων, Χερουβείμ, Σεραφείμ και δε συμμαζεύεται. Αν όμως μας ρωτήσεις εμείς δηλώνουμε απερίφραστα και κατηγορηματικά μονοθεϊστές, καταφέρνωντες να έχουμε και την πίττα χορτάτη και τον σκύλο ολόκληρο. Αν δεν μπορείς να συλλάβεις το γεγονός ότι εμείς λατρεύουμε το θεό 3 σε ένα, ενώ ταυτόχρονα προσδίδουμε σε ένα πλήθος ανθρώπων και αντικειμένων ΘΕΕΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ, ενώ ταυτόχρονα είμαστε μονοθεϊστές, αυτό πάει να πει ότι είσαι μικρόνοος διότι αδυνατείς να συλλάβεις τα απλά, αυτονόητα, και εξόχως κατανοητά δια ημάς.

Για μας τους ορθοδόξους οι εικόνες, είναι απλά άψυχα αντικείμενα. Τα λείψανα είναι αυτό ακριβώς που είναι... λείψανα και τίποτε άλλο.... μόνο οι άγριοι της Αφρικής, του Αμαζονίου και οι παπούα πιστεύουν στις θαυματουργές επιδράσεις των αντικειμένων, και την ενεργητική επίδραση των νεκρών στους ζωντανούς ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ;;;

Εμείς δεν γονυπετούμε σαν τους καννιβάλους της Σαβάννας μπροστά στο ιερό τοτέμ, αν βγει η εικόνα παγανιά - επιτάφιο σε κάθε καλτερίμι για να ξορκίσει τα κακά τα πνεύματα. Αυτά είναι για τους ζουλού! Ούτε βγάζουμε στρατιωτικά αγήματα για να παρελαύνουν δίπλα στις εικόνες όπως θα κάνανε πχ οι νέγροι της Μποζολάνδης για τα δικά τους αγάλματα. Οι κουτσοι και οι στραβοί δεν περιμένουν με τις ώρες στιβαγμένοι σαν σαρδέλες στον περίβολο, προκειμένου να φιλήσουν την εικόνα όπως θα έκαναν σε ανάλογη περίπτωση οι Μαορί για τα δικά τους είδωλα. Σε καμία περίπτωση δεν πέρνουμε μέχρι και τις κλωστούλες από τα υφάσματα και τα αφρολέξ στα οποία εναποτέθηκαν οι εικόνες, όπως θα κάνανε σε κάτι υπανάπτυκτες χώρες όπως το Μπαγκλαντές.

Εμείς πιστεύουμε ότι το τίμιο ξύλο με το πέρασμα των αιώνων έχει εξαντληθεί ήδη και δεν υπάρχει σε άπειρη ποσότητα για να καλύψει κάθε ελληνικό και όχι μόνο σπίτι. Αυτά τα πιστεύουν κάτι Μουτζαχεντίν όπου καθένας τους πιστεύει ότι έχει και ένα γνήσιο κοράνι γραμμένο από τον ίδιο τον Μωάμεθ.

Εμείς δεν βγάζουμε βόλτα τις σάρκες και τα οστά των "αγίων" μας. Άντε αυτά να τα κάνουνε τίποτα χαζοϊνδοί. Όχι!!! εμείς δεν περιφέρουμε κάρες που στήνουν "ευήκοον ους" στις παρακλήσεις των πιστών... Αυτά είναι για τους απολίτιστους.

Εμείς δεν φέρνουμε θαυματουργές εικόνες από το Άγιον Όρος προς άγραν χρημάτων, ώστε να σωρευτεί το πιστόν μας ποίμνιον, εκμεταλλευόμενοι το θρησκευτικό συναίσθημα και την ελπίδα του για ένα καλύτερο αύριο. Άντε αυτά να τα κάνουνε τίποτε βεδουϊνοι στην έρημο, μπας και φάνε τίποτα οι ψωμόλυσσες, αλλά οπωσδήποτε όχι εμείς οι πεπεδευμένοι.

Εμείς δεν πιστεύουμε ότι οι εικόνες έχουν ξεχωριστές ιδιότητες η μία από την άλλη και ότι κάποιες μόνο από αυτές είναι θαυματουργές ενώ άλλες για ανεξήγητο λόγο δεν είναι ακόμα και αν μοιράζονται τους ίδιους Αγίους με τις θαυματουργές. Επιπλέον, δεν πιστεύουμε ότι η μία εικόνα μόνο κλαίει, η άλλη τηλεμεταφέρεται, η τρίτη θεραπεύει την ποδάγρα, η τέταρτη βγάζει φίδια, η πέμπτη... Τι το περάσαμε δηλαδή εδώ; Τίποτα Αϊτή όπου οι ντόπιοι εκεί πιστεύουν ότι κάθε θεότητα δίνει την ψυχή της σε ένα διαφορετικό αντικείμενο το οποίο με τη σειρά του αντανακλά διαφορετικές ιδιότητες ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία της θεότητας όπου πήρε την ψυχή; Τι είμαστε εμείς voodoo είμαστε;;;

Εμείς δεν καθόμαστε να ασχολούμαστε με φλογίτσες που κάθε χρόνο την ίδια μέρα και ώρα ως από θαύματος εμφανίζονται σε έναν τάφο στην Ιερουσαλήμ, και την οποία στέλνουμε αεροπορικώς με ειδική πτήση στην Ελλάδα, όπου την υποδεχόμαστε με τιμές αρχηγού κράτους. Ίσως στη Μποτσουάνα οι άγριοι αυτοί να κάνουν κάτι τέτοια, άλλα τι τα θες οι κακόμοιροι αράπηδες να καταλάβουν την υψηλή πνευματικότητα της θρησκείας ημών.

Για αυτό είμαστε ορθόδοξοι. Διότι δεν ομοίαζουμε με αυτούς τους τιποτένιους πολυθεϊστές και ειδωλολάτρες που πιστεύουν σε ξύλα και πέτρες. Αυτά είναι για τους Τούτσι και Χούτου. Εμείς είμαστε πολιτισμένοι...



Μετά τιμής,


+ΚΟΚΟΡΜΑΝ+

advocatus diaboli είπε...

Δεν σας πέρασε ποτέ από το μυαλό ότι Αύγουστος είναι, η Παναγιά η Ελωνα ήθελε κι εκείνη μια φορά να πάει διακοπές;